Effekter i Movie Maker?

H

heylan

När jag sitter o pular med filmer i MovieMaker så kan jag bara göra sådana "överlappande" övergångar mellan olika filmsnuttar. Har ju sett att många har olika roliga övergångar, men hur gör jag det? Läste oxå att man skulle kunna ljusa upp filmer, var? O sådana textrutor, var gör ni dom? (Ser ut som PowerPoint-rutor, är det sådana som är inlagda?). Har jag en annan verson av MovieMaker eller är jag bara helt enkelt väldigt blond?!:smirk:
 
Sv: Effekter i Movie Maker?

Kom på en fråga till; Hur fixar jag med musiken så att den tar slut? Förra filmen jag gjorde var tre minuter o låten var fem...alltså bidde det två minuter med bara svart skärm o musik på slutet... ...o om jag vill ha flera låtar, eller pratet på filmen ibland o bara musik ibland?
 
Sv: Effekter i Movie Maker?

Tack för svaret! ...men jag har nog en annan (äldre?) version...har nämligen inte något som heter "Visa videoeffekter" eller liknande, o så ser det inte lika "flashigt" ut... Typiskt!
 
Sv: Effekter i Movie Maker?

heylan skrev:
Kom på en fråga till; Hur fixar jag med musiken så att den tar slut? Förra filmen jag gjorde var tre minuter o låten var fem...alltså bidde det två minuter med bara svart skärm o musik på slutet... ...o om jag vill ha flera låtar, eller pratet på filmen ibland o bara musik ibland?
Du gör som när du redigerar längden på klippen.. Alltså går du till slutet på låten sedan drar du i remsan tills den är kant i kant med sista klippet:D
 
Sv: Effekter i Movie Maker?

Jag hittade det strax efter jag hade skrivit frågan..:smirk: Men tack ändå!:p
 
Sv: Effekter i Movie Maker?

går det ladda hem senar version av windows movie maker?
jag tror jag också har ver. 1.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 348
IT & mobiler Vi har filmat då jag och min häst rider, och jag lade till en låt men man hör fortfarande när hästen springer och när den ibland tar i...
Svar
2
· Visningar
514
A
IT & mobiler Finns det något bra sånt? Typ ett sånt program som man kan klippa ihop filmer på hästarna och lägga in musik osv osv. Ett lite mer...
Svar
8
· Visningar
1 534
Senast: Ces
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 166
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp