Easy boots

Sv: Easy boots

Jag har både Easyboots Epic och Bare, Jag använder dem då jag måste brodda, Annars har jag Swiss Horse Boots. Alla är bra, tycker jag, bara de passar.

OA

Jo jag har också testat Bare, ena hästen tramade av dem hela tiden men de verkar passa andra killen bättre. Ska prova med Epic och större storlek - håller tummarna!

Jag har epicsen och de är ok. syrran köpte ett par till sin häst, och där gick vajjern av nästan direkt.
Funderar på spännet om det är hållbart, syrrans gick i sönder efter en vecka.
annars sitter de på plats och är lätta. Har inte märkt att de är lika kaniga som Old macsen jag hade innan.
Har använt boa bootsen med, men klumpiga för hästen. Fick paddlande rörselser plus att de klämmer.

MIn kompis hade på sin pålle men han tappade dem hela tiden,, men den andra hästen i deras stall tappade dem inte alls.... Så det beror väll lite på hästen också..

MIn kompis hade på sin pålle men han tappade dem hela tiden,, men den andra hästen i deras stall tappade dem inte alls.... Så det beror väll lite på hästen också..

Kanske att de var för stora. De ska sitta rejält tajt. Jag brukar få värma mina i lite vatten innan vi sätter på dem.

OA

Jag har ett par bare till bakhovarna (skulle sitta fram men de var för små :crazy:)... Har provat dem två gånger nu och jag tycker de sitter på finfint. Har ridit på asfalt, grus, i lera, på gräs etc.. Men kändes lite annorlunda när man är van utan nåt :rofl:

Har beställt ett par epics till framhovarna som kommer vilken dag som helst skulle jag tro :) Det har eller ska även komma en ny modell av epics vet inte riktigt skillnaden... Tror den skulle likna bare nånstan... :angel: Men man ska i alla fall kunna få spännet åt andra hållet, buckle up. Vet inte vilken sort som ligger i brevlådan om nån dag :d

(Men en eloge till de mkt fina plåtburkarna som bare kommer i, kan man ha pepparkakor i :D )

Jag har ett par bare till bakhovarna (skulle sitta fram men de var för små :crazy:)... Har provat dem två gånger nu och jag tycker de sitter på finfint. Har ridit på asfalt, grus, i lera, på gräs etc.. Men kändes lite annorlunda när man är van utan nåt :rofl:

Har beställt ett par epics till framhovarna som kommer vilken dag som helst skulle jag tro :) Det har eller ska även komma en ny modell av epics vet inte riktigt skillnaden... Tror den skulle likna bare nånstan... :angel: Men man ska i alla fall kunna få spännet åt andra hållet, buckle up. Vet inte vilken sort som ligger i brevlådan om nån dag :d

(Men en eloge till de mkt fina plåtburkarna som bare kommer i, kan man ha pepparkakor i :D )

Tänkte precis lika då jag såg burkarna. Och jag har också mina Bare på bakhovarna och håller med igen – det känns lite konstigt i början då man är van att bara ha boots fram. Jag kommer nog att växla, ta mina framhovs-Epics bak och mina Bare fram, för de senare är en storlek större. Jag har försökt minska dem, enligt bruksanvisningen men den lilla metallflärpen tar emot.

OA

Ja bare bootsen skulle passat framhovarna enligt mått-tabellen, och mäter man bootsen mot hovens undersida ser de ut att passa... Men min häst har väl tjocka hovar upptill, för de skulle aldrig gått på :rofl:

Har du testat att värma dem? Så gör jag med mina Epics. Stoppar dem i en hink, sätter på vattenkokaren och häller resolut det heta vattnet över bootsen. Då mjuknar de och slinker på. Sedan sitter de som berget.

OA

Har du testat att värma dem? Så gör jag med mina Epics. Stoppar dem i en hink, sätter på vattenkokaren och häller resolut det heta vattnet över bootsen. Då mjuknar de och slinker på. Sedan sitter de som berget.

OA

Å! Nej det har jag inte provat, men det ska jag! Tackar och bockar för tipset :bow:

Jag har easy boots epics med brodd till min barfotahäst på vintern så att man kan rida där det är is, funkar super för oss!
Sitter kvar även om man rider i djupsnö och liknande.
Tyckte det var svårt att få på dom i början,men nu går det på 5 minuter att få på runt om!

/Stina

Jag fick för mig att man skulle ta bort gummit på insidorna men nu efter några ridturer verkar det som att metallen skavt på hovarna. Så nu är frågan om jag sabbat bootsen?

Menar du gummiplattan bakom stålspännet? Det som är ganska tunnt och mjukt? Det antar jag ska sitta kvar... Vet inte om dom är förstörda, går det inte att sätta tillbaka det? (jag kanske missupfatta din fråga helt... hihi :angel: )

Jag var ute igår och provade mina epics för första gången! Svåra att sätta på, men det var bare också första gången... Men det känndes bra faktiskt :) Var inte alls lika klumpigt som jag hade föreställt mig. Men så kommer större stenar eller "berg" och man känner hur man stelnar till, tänk om hon halkar :eek: hihi men inte då :love: Så dom får följa med på vår första distansritt på söndag! :d

Bakom spännet vet jag inte, köpte först bare men de var jättesvåra att få på. Sen såg jag att det var gummi på insidorna, båda sidor, alltså inte rakt fram på hoven där spännet sitter, och under gummit är det metallpiggar. Jag och medryttarn tänkte att det skulle sitta mot hoven.

Det har inte skavt innan men de kanske var för löst spända den dagen. Jag tycker inte heller att de känns så klumpiga, svårt att få på i början tills man får in snitsen.

Du skulle kunna pm:a emindy här på forumet. Experten på boots :idea:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 526
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar