E väl aldrig bra att sluta och börja tvärt med ett foder?

L

linnea 82

Kompisen e iväg och har glömt köpa musli till hästen så hon sa att hon får vänta till hon kommer hem. Men hästen får tre liter om dagen. Kan väl inte vara bra? Vet ju hur det e med hund och katt och det borde väl vara samma med häst?

Sv: E väl aldrig bra att sluta och börja tvärt med ett foder?

puff puff puff

Nej bra är det inte,hoppas bara hon gav hästen mer grovfoder under tiden.Hästar mår bäst om de har regelbundna mattider.

Nej bra är det inte,hoppas bara hon gav hästen mer grovfoder under tiden.Hästar mår bäst om de har regelbundna mattider.

Finns det risk för tex kolik dålig mage mm

Om hästen är känslig så finns alltid risken.... Räcker med att tänka på hur man själv upplever det med hunger etc.. Ett stort djur som häst med mycket tarmar etc är det idiotiskt att experimentera för ens egen lathets skull.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 903
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 589
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Remisser 1177