e du hästägare? hjälp mig då!!!

P

Pyramus

E du hästägare eller ev. fodervärd? Jag har lite frågor.

1. Hur mkt kostar det atta vaccinera hästen 1 gång per år ?
2. Vad kostar Avmaskning och hur ofta bör man avmaska?
3.Tycker ni det är lämpligt att ha sin ponny på en ridskola? Varför jag vill ha det där är för att ja ridit där i 8 år nu + att min syster och mamma är där nästan varje dag.

undrar varför mina trådar alltid hamnar på andra djur eller utrustning.. detta skulle igentligen vara på Forumet...

Detta är ett forum. :smirk:

Vad du gör är att du går in på det forum du vill lägga en tråd i, tex "hästverksamhet" i detta fallet. När du är på rätt forum så trycker du på "skapa tråd". Då hamnar tråden rätt! :)

ja, men ja ville att min tråd skulle hamna under "Forum & chatt" :p jaja men har du ngn aning om svaren på min fråga ?

1. Hur mkt kostar det atta vaccinera hästen 1 gång per år ?
-Hästen måste ju vara grundvaccinerad från början men jag antar att den redan är det, men en vanlig vaccination kostar 300-500kr/gång beroende vart i landet du bor.

2. Vad kostar Avmaskning och hur ofta bör man avmaska?
-Avmaskar ca 3gånger/år, innan betet, efter betet och när snön kommit och allt gräs är borta.

3.Tycker ni det är lämpligt att ha sin ponny på en ridskola? Varför jag vill ha det där är för att ja ridit där i 8 år nu + att min syster och mamma är där nästan varje dag.
-Det tycker ja låter bra, på en ridskola finns alltid duktiga och kunniga människor och ponnyn/hästen blir aldrig ensam. :)

tack så mkt!, vet du avd det kostar att avmaska?

håller på att räkna ut vad allt kostar!

Det beror helt och hållet på vilket avm medel du väljer. Men drygt 100 kr per dos kan man nog räkna med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: Andromedae
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 351
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 495
Senast: TinyWiny
·
Gnägg hej!! jag är en tjej på 13 år som har ridit på ridskola i 2 år nu ungefär men jag skulle vilja veta mer som man måste göra när man har...
Svar
13
· Visningar
1 922
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30