E det nån här som tävlar i hoppning ?

P

ponnyryttaren

Hej !!!!!

Är det någon häsr som tävlar i hoppning ?? Typ LB o La Msv ????? Jag skall tävla La förförsta gågngen , är det något jag skall tänka på ????? :confused: :banana:

Asså . . . hmmm . . . Jag menar bara om det kommer nåt speciellt hinder ? hur hög är omhoppningen ? aa Vad skall man tänka på när det blir lite högre ??? det är en regional tävling. :banana:

ja la är 10 cm högre än lb.. har du hoppat regionalt innan ?
isåfall blir det bara 10 cm högre i ingen jätteskilland, konkurrensen blir tuffare om det är en msvB efter LAn
omhoppningen får inte vara högre än grunden, om det inte är bedömning a1:a eller den med två omhoppningar (a1: b eller d??) och det heter inte så längre jag vet :angel: men det är lättare att säga så

Hinderna bli inte så annrolunda i LA, men i mvs kan det komma vattenhinder.

Du ska tänka på att rida likadant som du gör i LB:en, bara för att hinderna är 10 cm högre så böehöver man inte rida på som en tok m.m

Lycka till, och hoppas att din LA går bra!

Hej !!!!!

Okej !!!!! Tack för tipsen. Jag hoppas att det går bra !!!!! Men hur många LA måste man ha hoppat för att få tävla msv ????? :confused: :rofl: :banana:

läs TR där finns svaren på alla dina frågor, hinder höjd, hinder typer och kvalifikationsregler
lycka till på tävlingen

banorna är tekniskt svårare och på alla LA jag varit på är det övermaxat. Konkurrensen är hårdare och man kanske inte ska ta värsta omoppningssvängarna iom att det är högre då...

Tävlar LB regionalt också, ska debutera LA i vår jag också. :) Håller på att trimma till ponnyn det sista nu, men alla tävlingar är typ inställda, det är kvarka överallt ju... :( I LA för det även förekomma trekombinationer.

3 kombinationer, alltså a b och c hinder kommer inte förrän i msv b

är det kvarka där du bor också??? :(
jag tycker det är nästan överallt... här i skåne är det överallt i stort sett och jag vågar inte vara med på fler tävlingar förrän utomhus säsongen börjar.
när börjar den förresten? i maj?

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 203
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 000
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 674
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama