Dyrt med häst i sthlm

W

Whatahotgirl

hej allesammans med häst!!!
vad kostar det för er (ungefär) varje månad att ha hästen.
Vart står den då? Jätteglad för svar då jag går i hästköpetankar... :smirk:
//Whatahotgirl ;)

Sv: Dyrt med häst i sthlm

Jag står en bit söder om sthlm och det kostar mig runt 3000 kr i månaden .

I sthlm får du nog räkna med från 2500 - 5000 kr
Kan säkert hitta billigare allternativ.

Jag har min häst uppstallad ca 3 mil söder om Stockholm. Kostar 1400kr/månad i bara stall plats sen tillkommer mat och strö (ca 1000-1200kr/månad i genomsnitt). In -utsläpp, täckesbyten, mat 4ggr/dag ingår. På helgerna har vi rullande schema.

Det beror nog på läge å service samt om det finns tex ridhus.

Jag har min häst uppstallad 3 mil söder om sthlm och betalar 2500:-.
Det ingår fritt med hö, halm, havre/havrekross, kornkross. Viss täckesservice, in/utläpp/4 fodringar per dag alla dagar i veckan. Mockning ingår på vardagar. Paddock finns, precis byggd så det saknas fortfarande belysning och staket men det kommer.
Sen har vi en uppvärmd sadelkammare och spolspilta under uppbyggnad. Micro,kaffebryggare,toalett finns. Tillgång till sommarbete.

Dock kommer hyran höjas till 3500:- när vi får ridhus i höst.

Det beror på om du söker norr eller söder om stan?

Tror det är dyrare norrut....har själv ftt den uppfattninge iaf!

Jag betalar 2700:- i grundhyra för ALLT förutom mockning...nu tar jag såpass mkt pass att hyran blir ordentligt lägre :) jag står lite drygt 3 mil s om sthlm City.

Vi har uppvärmd sadelkammare och fikabod med micro kyl och diverse andra prylar..bra hagar och nästan nytt stall...men framför ALLT god stämning i stallet och supertrevliga hästar!! Är alltid kul att komma till stallet!!

/NÖJD Nickan :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 551
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama