Dyrt hö! *haha*

T

Tinkerbell

Tror vissa försäljare att man är helt tappad bakom en vagn eller? :smirk:. Var & kollade på hö igår, typ ingen närinng, torrt som fnöske och skulle la knappt duga till att låta hästen stå på ... 5.50/kg! Är de inte kloka eller? Vaddå överpris? Vet att det är lite höbrist nu vid denna årstiden, men ändå ... Man är ju inte född igår heller! :devil:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dyrt hö! *haha*

Joomen du vet ... Det ska ju ändå kännas att det finns något i det eller hur man nu ska säga, hästen kan lika gärna få tugga på den torra julgranen i trädgården som att käka det där höet! :rofl:
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

Torrt som fnöske är ju precis så jag vill ha mitt hö. Jag betalar gärna för att få det ordentligt skulltorkat. Vilken ts vill du ha på ditt hö...
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

Jag känner det, dessutom ingen färg och alldeles stelt .. Nej fy, inte bra på något sätt alls! :(
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

Hö ska vara torrt, men jag förstår vad du menar.
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

Att det är färglöst betyder ju inte tt det inte är ngn näring i det,men att det är för torrt,ja det vill inte jag heller ha..
Förstår också vad du menar med torrt som fnöske..
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

Du menar att det var dött när de högg?

Näring kan man inte känna på det, men var det dött när de högg det är det helt klart troligt att det är näringsvärde helkass.
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

Utan att vara ironisk kan jag härmed berätta för dig att jag är spirituell och har förmågan att kunna kommunicera med andar, och bara så du vet har en medialförmåga/verksamhet ingenting att göra med att känna hur hö känns, utan jag går på vad jag tror. Och sierska är också en helt annan sak, eftersom att en sierska ses lite som en spåkvinna. Det enda som jag skulle kunna använda mig utav om det var bra eller inte skulle väl möjligtvis vara förmågan att lukta lite lätt på det och sedan kommer det bara upp "BRA" eller "DÅLIGT" innanför ögonen på mig! ;)
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

:confused:

Borde du inte då också känna på dig innan du åkte för o kolla på höet då? Att det var "dåligt". Redan i annonsen eller när nån tipsade dig om denne bonde. Du borde känt det..! :smirk:

Varför inte göra en analys? :confused: Vadå spirituella krafter?? Snälla nån.. :crazy:
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

Betalade 4.50 för höet på förra stallet som inte ens var godkänt hö.
Köpte vi eget hö så fodrade det inte hästen :smirk:

Stallet var ett stort stall och väl "känt"
Dock så blev inte den då varande ägaren långvarig :p
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

det var ändå snorigt dyrt även om det skulle vara bra, jag betalar 1 kr kg för analyserat bra hö :)
 
Sv: Dyrt hö! *haha*

Jisses vilket högt pris för hö min unghäst äter ca 15kg=82.50/dag i endast hö!
Tur att jag har en mjölkbonde som jag får köpa hö av 1.50kr/kg och hemkört till logdörren!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp