Dyra vaner....

Enya

Trådstartare
Nu är min valpis mätt! Mamma tog ut pengar till mig i dag, 1500 kr och jag la dem på skrivbordet. Nu när jag komemr tillbaka från ett varmt bad så hittar jag 3 hundralappar på golvet, den ena är lite tuggad.... Det fattas alltså 2 500lappar och två hundralappar.... Snacka om dyra matvanor min bebis har alltså!!!! :D :mad:

jag har faktiskt aldrig tappat pengar eller liknande någon gång. Har ni det? Har ni kankse haft ett djur som ätit pengar?

Lirkade ut en 500 lapp från gapet på valpen för en månad sedan, mirakulöst hel:D:D

Sv: Dyra vaner....

Tyvärr har jag inte tillräckligt med pengar för att låta dem ligga framme, men valpis äter på böcker och posten trots att hon har tuggben och får köttben. :mad: Det blir lite dyrt i längden det med. :angel:

Mia_R skrev:
Tyvärr har jag inte tillräckligt med pengar för att låta dem ligga framme, men valpis äter på böcker och posten trots att hon har tuggben och får köttben. :mad: Det blir lite dyrt i längden det med. :angel:
Nej, jag brukar inte ha dem framme jag heller, men plånboken ligger i köket och dit skulle inte jag när jag fick pengarna..... Att vara lat straffar sig, märkte jag! :mad: :p

Valpis har massor av ben och leksaker..... :angel:

Mmmmm, förbjuden frukt som det heter. Tidigare hade vi syrrans cocker här som var tuggleksak, men efter att hon flyttade hem så har valpis skaffat sig dyrare vanor. :crazy:

Har du tur så kan de komma ut i någorlunda skick den så kallade "normala vägen".
Håll koll på vappsingen och låt den inte skita i hemlighet.
Pengar är ju gjorda av tyg egentligen och det brukar ju klara en vända genom en valpmage.

Om det inte var första gången borde du kanske lära dig en läxa och inte lägga pengar på bordet =)

Jag råkade glömma ett fodrat med cd-skivor hos en bekant och hon hade en vovve, kommer inte ihåg ålderna på den, nästa gång jag kom för att hämta mina skivor var det jättefina bitmärken i hälften av mina dyrt inköpta skivor :cry: behöver jag erkänna att jag var flyförbannad?? Fick ersättning för fodralet men inte skivorna... än i alla fall

mimmipigg skrev:
Har du tur så kan de komma ut i någorlunda skick den så kallade "normala vägen".
Håll koll på vappsingen och låt den inte skita i hemlighet.
Pengar är ju gjorda av tyg egentligen och det brukar ju klara en vända genom en valpmage.
:rofl: :rofl: :rofl:

Så du menar att jag ska rota fram dem och sedan tvätta dem...? :D

Det behövs verkligen en spysmiley:D:D

MoonFlight skrev:
Om det inte var första gången borde du kanske lära dig en läxa och inte lägga pengar på bordet =)

Jag råkade glömma ett fodrat med cd-skivor hos en bekant och hon hade en vovve, kommer inte ihåg ålderna på den, nästa gång jag kom för att hämta mina skivor var det jättefina bitmärken i hälften av mina dyrt inköpta skivor :cry: behöver jag erkänna att jag var flyförbannad?? Fick ersättning för fodralet men inte skivorna... än i alla fall
Hon brukar inte klättra på skrivbordet faktiskt, framför allt när det inte är något ätbart så gör hon inte det.

Faktiskt så ligget de tre misshandlade hundralapparn på samma ställe som de låg i går när hon tog dem. Och hon har inte rört dem än.... :angel: Ska genast lägga undan dem tror jag:D

Vår valp åt på våra 4 biljetter till tävlingarna i Cloette Center a´660 kr. Men det fanns vissa delar plus kvitto kvar så det fick de i en påse! :D

Hon har dock aldrig rört något innan och jag hoppas inte hon gör det fler ggr. Men hon hade varit ensam hemma lite längre än vad hon brukar...

Tur att det inte blev dyrare än så för vår del!

Jag är en riktig slarvmaja och tappar både det ena och det andra. Pengar har jag tappat åtskilliga gånger men som tur är så har hundarna aldrig slafsat i sig pengar men en och annan mobiltelefon blev ju söndertuggad :smirk: .

För tusen spänn skulle jag inte ha några skrupler faktiskt. Det finns ju plasthandskar och pinnar!

mimmipigg skrev:
För tusen spänn skulle jag inte ha några skrupler faktiskt. Det finns ju plasthandskar och pinnar!
Åh! Jag blir till och med lite äcklad faktiskt:D

Jag tror faktiskt inte att pengarna är särkilt hela när de komemr ut, tror hon bet i sönder dem helt. Hon brukar göra det med papper nämnligen:D

Att lägga pussel med dem vill jag inte faktiskt:D

Men det behöver du ju inte heller! Kommer de bara ut så pass hela att man kan lämna in dem på banken så får du dem utbytta mot nya, otuggade och obajsade pengar! :idea:

Min shettis åt upp en hundralapp (för 20 år sedan.) (o shit jag börjar verkligen bli gammal)
Det var pengar till hovslagare... :rofl:

Äh, lite bajs är väl ingen grej. Handskar på, klädnypa för näsan och rota igenom bara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka