kit
Trådstartare
Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min första. En chihuahuatik född 2017. Just nu har vi Moderna försäkringar som vi bytte till när hunden var ett år. Vår premie har höjts från 5 689 kr 2019, till 7 388 kr 2020 och nu har jag precis fått en faktura på 9 155 kr! Är det normalt med så stora prisökningar?
Just nu ser vår försäkring ut såhär (för chihuahuatik):
Veterinärvård: 90 000 kr
Livförsäkring: 16 000 kr
Självrisk: 2 200 kr + 15%
Där livförsäkringen kostar ca 1 200 kr per år och den funderar jag på att ta bort nu. Är det någon av er som vet om det är ett lågt/högt/normalt pris med 9 155 kr per år med dessa villkor?
Jag har försökt jämföra priset med andra försäkringsbolag, och vissa ser bra mycket billigare ut. Men eftersom jag inte har koll på hur andra bolag gör med höjningar vet jag inte om jag vågar byta. Det kanske blir samma pris där också till slut? Är också rädd för att det ska bli något "glapp" i försäkringen så att den inte gäller för allting om jag byter.
Just nu ser vår försäkring ut såhär (för chihuahuatik):
Veterinärvård: 90 000 kr
Livförsäkring: 16 000 kr
Självrisk: 2 200 kr + 15%
Där livförsäkringen kostar ca 1 200 kr per år och den funderar jag på att ta bort nu. Är det någon av er som vet om det är ett lågt/högt/normalt pris med 9 155 kr per år med dessa villkor?
Jag har försökt jämföra priset med andra försäkringsbolag, och vissa ser bra mycket billigare ut. Men eftersom jag inte har koll på hur andra bolag gör med höjningar vet jag inte om jag vågar byta. Det kanske blir samma pris där också till slut? Är också rädd för att det ska bli något "glapp" i försäkringen så att den inte gäller för allting om jag byter.