Dygnsrutiner

S

Sirisiri

Jag blev ganska imponerad över mina katters dygnsrytm/"tidsuppfattning" idag! Jag brukar gå upp samma tid varje dag och då flyger även båda katterna upp som två skott och är döhungriga! Ofta har de redan trampat runt i sängen i nån kvart för att försöka väcka mig.

Igår kväll ställde jag klockradion så den gick igång 45 minuter tidigare än normalt. Ingen katt reagerade. Jag ropade svagt på dom för att inte väcka husse. En sömnig Siri kom efter en liten stund, men ingen Mis... Jag ville ju ha med båda ut för att kunna stänga sovrumsdörren. Gick för att hälla upp mat i skålarna. Inga hungriga kissar... Gick tillbaka till sovrummet och ropade på Mis. Ingen reaktion. Då såg jag att hon som vanligt låg vid fotändan och sov fortfarande. Fick lyfta ut henne och hon var slapp som en sill när jag bar ut henne!

Tänk att de har en sån exakt inbyggd klocka!!! Är så imponerad, så jag var tvungen att berätta... 45 minuter!!

Sv: Dygnsrutiner

Japp, de är duktiga på tider. Mina drar igång 10 minuter innan husse ska upp, går man upp tidigare ligger de kvar under täcket.

Mina är likadana. det är trist de dagar man har sovmorgon och de är vana vid att gå upp kl 07.00 :D det är ett evigt suckande och klivande och tassande i sängen... och nåt morrhår som mycket väl avvägt kittlar en i ansiktet. :rofl:

Jo, det har man ju märkt! Men just att de är totalt utslagna bara en halvtimme innan de normalt försöker väcka matte och husse är totalt fascinerande!!

Då har jag världens bästa kise, sover jag och sambon, så sover hon också, är vi vakna och uppe så är hon vaken i perioder annars sover hon en hel del då med.
Någon enstaka gång får hon spunk på förmiddagen och ska leka och eftersom vi båda jobbar natt mellan varven, så kan det vara rätt irriterande, men det händer mycket sällan.

Måste vara ägare till världens tröttaste katt:angel:

apo

Hemma hos oss har vi inga vettiga rutiner, eftersom sambon jobbar skift och jag pluggar, vilket innebär att våra uppegångstider varierar mellan 5.00 till 11.00 eller senare...
Dock så är Chivas otroligt duktig på att veta när jag ska upp tidigt eller inte. Han brukar alltid väcka mig *innan* min väckarklocka ringer, oavsett vilket tid den står på. Helt otroligt.
Katter går alltid upp när någon av oss går upp... De brukar oftast stå redo utanför dörren när man kommer ut (vi har stängd sovrumsdörr...)

Liknande trådar

Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 269
Senast: et_flickan
·
Övr. Katt Jag tog en vuxen katt (7år) från ett katthem i december. Hon har alltid varit utekatt, förutom de runt 3 månaderna hon bodde på...
Svar
15
· Visningar
4 560
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama