dvärg?? Hjälp!!

_Skifting_

Trådstartare
Kom prec. hem från Vet med vår lilla 12v. valp (am.staff/Rottis) då vi var nästan 100% säker på att hon hade diabetes..
Dricker ca 2-4l vatten om dag och kissar så det skvalar om det med ca 5-10 minuters mellanrum (nej, hon leker inte bara med vattnet, hon dricker verkligen). Men alla värden såg bra ut (dock så är hon nu behandlad för möjlig infektion). Dessutom så får vi inte henne att gå upp i vikt.. Hon ser ut som ett benrangel, men det har vi fått direktiv på hur vi ska sköta..
Men nu till saken: Hon är tydligen dvärg!!! :eek:
finns det ngn här som vet vad det innebär eller kke tom. har en hund som är konstaterat dvärg??

Glad för snabba svar och kommentarer.

Sv: dvärg?? Hjälp!!

Min uppfödare har haft två valpar med dvärgväxt och de avlivades direkt det upptäcktes, vilket är det vanliga inom Rottweileraveln. Hundar med dvärgväxt har oftast reducerad livslängd och diverse andra problem.

Min uppfödare har haft två valpar med dvärgväxt och de avlivades direkt det upptäcktes, vilket är det vanliga inom Rottweileraveln. Hundar med dvärgväxt har oftast reducerad livslängd och diverse andra problem.

Läge att lämna tillbaka till uppfödaren då? Dolda fel?

Förvisso handlar det om blandis, men jag tycker jag läser ofta i blandis-annonser att de har dolda fel-försäkring...

Försäkringen täcker ju bara upp för uppfödaren/säljaren. Köparen bibehåller samma reklamationsrätt även om säljaren är helt oförsäkrad.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en 11 årig snart 12 årig rottis hane som jag misstänker borrelia på. För ca en o halv månad sedan fick han konstiga symtom han blev...
Svar
18
· Visningar
2 249
P
Övr. Hund Hon har diffus hälta, dvs man kan inte säga vilket ben hon är halt på. Verkar öm på höger sida, men inte hela tiden. Vill / kan inte...
Svar
8
· Visningar
1 493
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka