Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det ser ut som att vi börjar närma oss slutet av utbrottet (ta i trä!), förhoppningsvis hjälper vårsolen till att göra processen kort med det sista av viruset. Det är mindre aggressivt, inte alls som det var i början längre, duvorna verkar ha utvecklat ett immunförsvar mot det nu. De duvor som smittats på senaste har bara fått milda symptom som sedan blir bättre igen.Hur går det med duvpesten?
Jag tycker det ser ut som att vi börjar närma oss slutet av utbrottet (ta i trä!), förhoppningsvis hjälper vårsolen till att göra processen kort med det sista av viruset. Det är mindre aggressivt, inte alls som det var i början längre, duvorna verkar ha utvecklat ett immunförsvar mot det nu. De duvor som smittats på senaste har bara fått milda symptom som sedan blir bättre igen.
Den senaste duvan som blev så dålig att avlivning var det enda alternativet var en av Bröderna Bråk (det ljusa syskonparet som jämt tjivades med varandra) i december. Sen dess har de som insjuknat åtminstone haft en chans att överleva. Den första duvan jag fick se klara sig igenom pesten och bli bra igen var en liten skrutt som jag kallar för Blomman (som jag bara måste presentera er för ordentligt snart - han är underbar, helt bedrövlig och skvatt galen!).
Hjortron, Sue och Gullungen insjuknade de med men är numera helt återställda igen! Tack och lov!
Kämparna Sue och Gullungen för några dagar sen i den senaste snöyran:
Visa bifogad fil 114595
Vilken liten terrorist! Du kanske ska döpa om honom till Terror?Mord i blicken! Här har jag vänt handen för att stoppa Blomman från att lätt hoppa ner och bita sig fast i Charmör:
Visa bifogad fil 114799