Duvor..igen...

Haukur

Trådstartare
Jag har ett litet dilemma...
Mitt ex hade förra året problem med häckande duvor på balkongen, dom gjorde tom bon och la ägg flera gånger. Han hade inte mycke annat val än att plocka bort äggen och förstöra bona. I år har problemet lyst med sin frånvaro... tills nu:o
Jag är lägenhetsvakt åt honom då han är på semester (inne på andra veckan nu) och idag upptäckte jag ett bo med två ägg. Vet inte riktigt vad jag ska göra, borde självklart ta bort äggen men jag vet inte hur länge dom legat å är lite anti abort:angel: Nej men jag är väldigt blödig när det gäller djur så jag har lixom inte mage att ta väck äggen.
Har inte sagt nåt till exet heller för jag vet att han vill att jag tar bort dom. Funderar på att inte göra nåt och lossas inte ha upptäckt äggen men frågan är vad som händer när han kommer hem, om dom har kläckts... Han kan ju inte låta bli att använda balkongen tills dom är flygfärdiga och jag tror inte han har lust att slå ihjäl levande ungar...

Fan, vore nog bäst om jag tog väck äggen nu...

Sv: Duvor..igen...

åå, va svårt :/ Men du borde allt ta bort äggen om du vet att han inte vill ha de kvar. Det är ju bättre än att riskera att han kastar ner de levande :crazy: Alla vill ju inte ha fågelungar på sin balkong å man kan ju ändå inte flytta på de till ett annat ställe. Så det är väll bara att acceptera det :cry:

Sv: Duvor..igen...

Kastar ner dom gör han inte... Men han finner nog ut ett sätt att avliva dom på:crazy: Tänkte gå dit imorron å plocka bort äggen.... Önska mig lycka till:(

Liknande trådar

Hemmet I somras kom ett duvpar pa att var balkong var en bra plats att bo pa. Under hösten byggde dom ett bo och tva ägg kläcktes, tyvärr...
Svar
6
· Visningar
6 465
Senast: mimmipigg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix