Duschfilter?

bergstopp

Trådstartare
är det någon som provat filter man kan sätta bara i duschen och/eller vattenkranen? Bra/dåligt?
Vi har egen brunn och jag blir tokig på att mitt hår alltid känns så torrt. Så fort jag duschar någonstans där det är "vanligt" vatten blir det jättelent och fint.
Tanken är att vi ska sätta in stort filter men vi avvaktar lite. Enligt vattenprovet hade vi "bara" lite lågt ph.

är det någon som provat filter man kan sätta bara i duschen och/eller vattenkranen? Bra/dåligt?
Vi har egen brunn och jag blir tokig på att mitt hår alltid känns så torrt. Så fort jag duschar någonstans där det är "vanligt" vatten blir det jättelent och fint.
Tanken är att vi ska sätta in stort filter men vi avvaktar lite. Enligt vattenprovet hade vi "bara" lite lågt ph.

Men vad är det för filter? Vad ska det motverka? Vill du förändra ph-värdet alltså?

Det finns filter som ska filtrera bort kemikalier från vattnet.
Om jag förstått rätt så gör ett lågt ph att det löser upp koppar från rören som kommer ut med vattnet.

Du vill alltså ha någon form av partikelfilter till just duschen, för att fånga upp koppar? Jag tror att det kan vara lite mer ofattande än så, att det är själva PH-värdet som ställer till det i håret och då hjälper det i så fall inte med partikelfilter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka