Duscha åring

millus

Trådstartare
Nästa lördag ska jag på utställning med lille Spender. Då vill jag naturligtvis att han ska vara ren och blank i pälsen. Jag har duschat honom en gång utan problem och idag var det dags igen. Denna gången gick det inget bra alls. Han stegrade mest hela tiden och var helt galen rent ut sagt! Hur fanken lär jag honom att vatten är något man måste utstå? Snälla är det någon som har något bra tips så lyssnar jag tacksamt!

Min valack var också livrädd för vatten och det har tagit mig två år att lära honom stå still när man duschar så jag antar att det gäller att ha uthållighet. Men nu när jag har en liten unghäst så vill jag vara säker på att jag gör rätt så jag inte skrämmer honom för tid och evighet!

//millus

Sv: Duscha åring

Jag har börjat vänja min tvååring vid vatten. Jag lägger helt enkelt slangen på backen, låter det rinna och står bredvid tills hon accepterar det. När det går bra tar jag upp den, och stänker lite ut luften. Sedan sprutar jag på framhovarna, sedan benen osv.

Den här taktiken tar en stund, men för mig har det gått bra hittills. pållan håller sig lugn, och tycker det är lite spännande med nya grejer som fräser.

Jajamän, startar klockan 8 på morgonen. Det betyder att jag får åka hemifrån klockan 6:crazy: Ska du dit?

//millus

Ja, med en welsh cob åring. Så jag visar efter lunch. Vad kul att vi blir åtminstone tre bukare där!
Hoppas att din går vidare så du måste stanna kvar så vi får en chans att säga hej!!

Ljummet vatten, mjuk duschstråle och en stor portion envishet så brukar det funka till sist.

Det är jättebra förslag du fått redan. Jag har själv en tvååring som har tränat på att bli duschad sen hon var en liten fnutt ;) I förrgår fick hon ett ordentligt bad i duschspiltan så nu är hon ren (-are :p )

Och jag ska också till Kvinnersta, med två connemaraston så vi kommer inte förrän efter lunch :)

Gör inte så stor grej av det. Duscha bara hästen. Stegrar den och grejar så håll strålen mot marken, och sen benen och sen uppåt så fattar den nog att det inte är farligt utan skönt att duscha.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 561
Senast: Sol
·
Hästhantering Idag hände det värsta jag någonsin sett och varit med om i verkligheten på de 33 år jag aktivt varit i kontakt med häst. Min dotter,(20...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
15 046
Senast: kryddelydd
·
Småbarn Vår son är nu 19 månader och en frisk och alltid glad kille. Kan ju dra hans sömnhistoria så har ni lite grund: Sov katastrofalt då...
Svar
7
· Visningar
1 626
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat