Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

allstar

Trådstartare
Jag hittar ingen information om Dunhill i år och han är borttagen ifrån Tullstorp. Finns det ngn som vet om han ens kommer finnas tillgänglig på semin i år:confused:
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Va, nu hänger jag inte med? Det är väl bara 3-års hingstarna som får ett år. Men han visades ju som 4-åring så han har väl inte bara 12-13?
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

han har Ab till 2017.

han reds under championatet i höstas av Minna, det kanske inte är klart om han ska betäcka i vår? Har du kollat på språngrulla?
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Ja precis, tänkte väl!

Japp har kollat där, han finns inte med men det finns ju knappt några hingstar med där alls så där kan det ju ändras.

Har kontaktat Ifverson oxå men har inte fått något svar än så länge.
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Har du fått något svar om '*Dunhill kommer verka i aveln iår ?
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

"Ryktet" säger ju att han inte kommer verka i avel i år tyvärr, hoppas på att det är fel!
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

På Ifversson hemsida står det att han ska verka i avlen 2013 på Tullstorp ?
Men om det är rätt eller felskrivet vet jag inte ?

Mia
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Nepp;) Om det stämmer kommer väll informationen snart och det är inte dags ännu för mig att bestämma mig , vill se årets föl först e Ampere .

Sen får vi se vad och om det blir någon betäckning ,skulle vilja ha tag på någon bra pilot till Di Black Magica sen ......

Mia
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Googlade på Dunhill och hittade hit. Även jag har kontaktat Ifverson vid flera tillfällen men jag får inget svar alls. Jag har däremot fått sett ett mail där man frågar Minna ifall Dunhill ska verka i aveln i år, först kommer ett mailsvar där det står " vet inte vad jag ska svara" då mailar man tillbaka och förklarar att man tänkte att eftersom Dunhill tränas av henne så kanske hon vet ifall han ska verka i aveln eller inte. Då kommer ett svar till där man förklarar att man har skickat det mailet fel det var endast till Minna. Sen går det några dagar och sen kommer ett svar där det står att enligt informationen som Minna fått så skall Dunhill inte verka i aveln samt att man får vända sig till ägaren direkt. Hmm mmm precis det som alla verkar göra men han lyser med sin frånvaro. Varför?? Jag tycker att detta osar väldigt skumt!!

Vart hittar du på Ifversons sida att han skall gå i avel 2013? Hittar bara på hans första sida att han ska verka i aveln på Tullstorp men det står 2012.
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Nog för att Dunhill är en fin hingst, men vill man verkligen använda en hingst som har så knepig ägare att man inte kan få svar på en enkel fråga? Jag fattar inte hur hingstägare kan tycka sig ha råd att vara så otroligt nonchalanta (och i detta fallet betydligt arrogant) när det kommer till bemötandet av stoägare. Pinsamt.
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Googlade på Dunhill och hittade hit. Även jag har kontaktat Ifverson vid flera tillfällen men jag får inget svar alls. Jag har däremot fått sett ett mail där man frågar Minna ifall Dunhill ska verka i aveln i år, först kommer ett mailsvar där det står " vet inte vad jag ska svara" då mailar man tillbaka och förklarar att man tänkte att eftersom Dunhill tränas av henne så kanske hon vet ifall han ska verka i aveln eller inte. Då kommer ett svar till där man förklarar att man har skickat det mailet fel det var endast till Minna. Sen går det några dagar och sen kommer ett svar där det står att enligt informationen som Minna fått så skall Dunhill inte verka i aveln samt att man får vända sig till ägaren direkt. Hmm mmm precis det som alla verkar göra men han lyser med sin frånvaro. Varför?? Jag tycker att detta osar väldigt skumt!!

Vart hittar du på Ifversons sida att han skall gå i avel 2013? Hittar bara på hans första sida att han ska verka i aveln på Tullstorp men det står 2012.

Tydligen blev länken *FÖRBJUDEN* som jag la in där det stog att Dunhill skulle vara i aveln ..... Du får googla på Dunhill 1238 och då första sökningen som kommer upp på Ifverssons hemsida om Dunhill så står det att han skulle gå i aveln 2013 . Det står olika på honom på 2 ställen på Ifverssons hemsida !

Förvrigt så håller jag med Fionoro att varför jaga en hingstägare som inte ids svara på frågan om hingsten skall vara i avel iår ? Vilket är jäkligt arrogant av honom att inte kunna svara en stoägare ... Mia
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Svart på vitt från Tullstorp:

"Nej, Dunhill kommer inte att vara i avel i år utan enbart satsa på tävling."
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Jag såg din länk och svarade även på den, frågan är nu varför mitt inlägg togs bort?????

KL
Och varför helt plötsligt skall han inte låta hingsten gå i aveln utan bara tävlas?? Han är ju en horsedealer och missar absolut inte chansen att tjäna pengar på sina hästar, dom tidigare hingstarna har alla fått gått i aveln.. Plus denna tysthet.. Något är skumt....
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Jag tror inte det behöver vara skummare än att det inte lönar sig att ha hingsten i avel, den fick ju bara sju ston förra året, och då brukar de ju ändå få fler ston det året de blev godkända och fick uppmärksamhet gnom bruksprovet. Det är väl inte lönt, helt enkelt.
 
Sv: Dunhill 1238, ngn som vet om han kommer finnas tillgänglig i år??

Även om hingsten blev godkänd förra året så upplevde jag honom inte så bra i kroppen som jag upplev honom på film innan och för min del hade jag gärna velat se hur han hade uvecklat sig till i år och håller faktiskt med om att det känns konstig att ägaren inte ens svar om hingsten .

Jag själv har absolut haft honom som kandidat till mitt sto och frågan är om inte fler har känt samma sak som jag har gjort med just Dunhill ?
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Lady_S
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 332
Senast: sjoberga
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 249
Senast: Roxy
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp