Dunderklumpen är borta!

gul_zebra

Trådstartare
Matade sniglarna idag och märkte att min A. achatinas kropp är borta! Skalet är alltså kvar, tomt... Han var där igår och låg och sov, men nu hittar jag honom inte :cry:

Jag hade honom med fulica, stuhlmanni, reticulata, marginata, iredalei och smithii.
Vad har hänt med min söta lilla Dunderklumpen?! :cry:

8b16c8d12e7fd15ed9fa38c324c8d6a8.JPG

c4dc67c8084348784f00980ec710104f.JPG

Sv: Dunderklumpen är borta!

:eek: Skrivit förut och skriver igen, jag har väldigt svårt att förstå denna hobby. Men är fascinerad av att du är det (av sniglar).

Pussa :eek: honom??? från mig när han återfinns. Könet härleder jag ur namnet, för eg är de könslösa, eller :confused:

Han kanske letar efter ett nytt skal, möjligen har han vuxit ur det gamla.
Ut och leta efter ett större tomt skal och lägg dit :angel:

Pratat med snigelkunniga... Små bebissniglar brukar visst krympa ihop väldigt snabbt när de dör, och hamnar då så långt bak i skalet och är så små att de inte syns.

Kära lilla Dunderklumpen är död :cry:

Nope, har inga sniglar som äter andra sniglar.
Men A. achatinaungar är väldigt ömtåliga med en hög dödlighet. På hundratals ägg överlever bara några få som blir stooora sniglar sen... Oddsen är helt enkelt ganska emot med de skruttarna... :(

Hmm, hur blir bebissniglarna till om de är könslösa? ;)

De flesta är tvåkönade, det finns nån art där det fanns hanar och honor men minns inte vilken - jag har iaf ingen sån art.

gul_zebra skrev:
Pratat med snigelkunniga... Små bebissniglar brukar visst krympa ihop väldigt snabbt när de dör, och hamnar då så långt bak i skalet och är så små att de inte syns.

Kära lilla Dunderklumpen är död :cry:

Jamen har du kollat i skalet då :eek:

gul_zebra skrev:
Läs inläggen kära du... :smirk:

Jag har läst allt :D
Jamen du har ju efteråt fått reda på att de kryper lååångt in och då skrev jag att har du kollat låååångt in - du kan ju ha missat det från början

Men ursäkta :bow:

gul_zebra skrev:
Hmm, hur blir bebissniglarna till om de är könslösa? ;)

De flesta är tvåkönade, det finns nån art där det fanns hanar och honor men minns inte vilken - jag har iaf ingen sån art.

Tycker faktiskt det är samma sak.*sätter näsan i vädret*
+- blir 0, man och kvinna ihop blir väl då könslöst, alltså behövs inget kön, för det blir bebisar ändå. *så det så*

:D :o

Kan inget annat än hålla med dig Mizz *nickar instämande*

mysko skrev:
Jag har läst allt :D
Jamen du har ju efteråt fått reda på att de kryper lååångt in och då skrev jag att har du kollat låååångt in - du kan ju ha missat det från början

Men ursäkta :bow:

KRYMPA. Inte krypa.

lätt att skrämma livet ur folk iafl

"får jag kolla?"
- visst (håller fram den minsta av alla achatinorna)
"Aaah hjälp ta bort den, ta bort den" (springer i väg)

Samma sak gjorde de med råttorna :smirk: :mad:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 440
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 166
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår den 11/11 fick himlen en ny stjärna :heart Mitt älskade lilla lejon. Modiga lilla hunden. Hunden som fick folk som inte gillar små...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 839
Senast: Soffan74
·
Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka