Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker inte det är okej alls. Personen har valt att slänga grejerna, inte skänka bort, av något skäl och då bör det respekteras tycker jag.
Fast vi har ingen aning om vad den personen gör i övrigt. Jag tänker verkligen efter när jag handlar, och tar vara på saker så gott jag kan. Men om jag valde att slänga min avlidna partners kläder skulle jag inte uppskatta om grannen packade upp dom. Jag vill själv få välja.
Nu hampade det sig faktiskt så bra att jag träffade den utflyttande grannen i hissen i eftermiddags och hon var jätteglad för att deras saker hade blivit omhändertagna. De hade bland annat ställt ut en TV, en gammal grammofonspelare och en helt ny servis, fortfarande i lådan, som de inte kunde ta med sig.
När hon nämnde kläderna berättade jag förstås att det var jag som hade plockat upp dem för att se till att någon kunde få nytta av dem och då blev hon så glad att hon kastade sig om halsen på mig och önskade gott nytt år.
Sen finns det ju dom, jag tex. som skiter högaktningsfullt i alla moralpredikningar och tar tillvara det andra slänger och som jag behöver. Bästa fyndet från tippen är fortfarande min spis med glaskeramikhäll som nästan helt ny skulle krossas. Jag bytte, dom fick min gamla uttjänta (som verkligen var ett vrak) och jag fick en som fungerade, alla nöjda och lyckliga.När det gäller sopor från hushåll, så äger sopbolaget dem efter att du har slängt dem. Alltså oavsett om de står i ett grovsoprum, eller om du har lagt ner dem i olika kärl eller om du har lämnat dem på återvinningscentralen.
Oavsett hur mycket folk predikar så kommer jag att fortsätta återbruka, för att sedan återvinna när grejerna är helt slut. Bra för mig och en tjänst för miljön.
Recycling är väl bra i den mån det går.
Jag är medveten om riskerna med att det jag slänger får fötter så i de fall jag inte vill att mina sopor ska återanvändas har jag sönder det ordentligt innan jag lämnar det i soprummet.
Usch ja, minnen! Och känslor! Jag har ett köksbord med 4 stolar i ek som jag faktiskt älskar. Men några av stolarna borde kasseras och 2 ben på bordet sitter inte fast ordentligt sedan sonen välte det i ilska, men jag viiiill ju inte!!! Jag tycker om mitt bord och mina stolar och nytt i samma stil går på ett par tusenlappar och det har jag inte råd med och jag vill ju inte ha nåt annat! Så därför rekommenderar jag gäster att sitta på de andra stolarna.....
Jag har ett IKEA soffbord som envist tappar skruvarna (förvånad?) och som jag lika envist försökt skruva ihop på olika vis, men jag får ibland kommentarer om att "är det inte bättre att kassera det och köpa ett helt... och hållbart (alltså inte IKEA)?", men jag tycker ju om mitt ekbord (okej, spånskiveekbord då)!!!
Varför utvecklar man känslor för en pryl????
Loctite är bra att kleta på skruvarna och sen skruvar du åt det och slipper problemet med lossnade skruvar
Bordet och stolarna borde du kunna laga?
*halv knapp typ*
Jag har en gammal dator jag inte vågat köra till återvinningscentralen för att jag är rädd att nån ska ta över den. Hur har man sönder en dator? Jag har raderat allt jag kan på den, men jag misstänker att det skulle gå att återskapa?
Jag har en gammal dator jag inte vågat köra till återvinningscentralen för att jag är rädd att nån ska ta över den. Hur har man sönder en dator? Jag har raderat allt jag kan på den, men jag misstänker att det skulle gå att återskapa?