För mig beror det helt på vad jag lagar så för mig är det nog båda som är standardSvartpeppar är min "standardpeppar", och jag TROR att det är så för de flesta. Skulle vara kul att veta - hoppas att fler svarar kring detta "pepparmysterium".....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig beror det helt på vad jag lagar så för mig är det nog båda som är standardSvartpeppar är min "standardpeppar", och jag TROR att det är så för de flesta. Skulle vara kul att veta - hoppas att fler svarar kring detta "pepparmysterium".....
Jag tycker vitpeppar är starkareSvartpeppar är starkare än vitpeppar så vill man ha starkare mat kan man ta svart, vill man inte ha så starkt kryddad mat kan man ta vit.
Jag äger inte heller vitpeppar. Tycker inte att det gott.....I mina köksskåp finns det inte ens någon vit peppar...
Hos pappa så är peppar = blandningen i kvarnen, som kanske är 30-40% vitt och resten svart.
Ja, de kallas föl.Finns det hästar med så kort hals att beta inte är speciellt behagligt för dem? De når liksom inte.
Tänker då det finns både mer och mindre fördelaktiga exteriöer på hästar om då någonsin detta är ett problem?
Jag har sett en import som hade väldigt kort hals, den fick böja lite på benen eller stå med dem isär för att nå ner. Duktig hopphäst.Finns det hästar med så kort hals att beta inte är speciellt behagligt för dem? De når liksom inte.
Tänker då det finns både mer och mindre fördelaktiga exteriöer på hästar om då någonsin detta är ett problem?
Jag kan tycka att många av de riktigt tunga raserna, tänk ardenner, har väldigt korta halsar och ofta står med ett ben böjt medan de betar.Finns det hästar med så kort hals att beta inte är speciellt behagligt för dem? De når liksom inte.
Helt OT, ursäkta och inte ens en fråga, men jag har sett älgar som gick på knäna för att beta kort gräs. Såg väldigt obekvämt ut.Finns det hästar med så kort hals att beta inte är speciellt behagligt för dem? De når liksom inte.
Jag kan tycka att många av de riktigt tunga raserna, tänk ardenner, har väldigt korta halsar och ofta står med ett ben böjt medan de betar.
Skulle tro att de (förhoppningsvis) får vara i omklädningsrum som det kön de identifierar sig som. Men det beror nog på om de bytt kön officiellt eller ej.
Visst spelar ålder in. Å andra sidan brukar det även va tufft att duscha med andra tjejer i den åldern för man jämför sig. Den nakna kroppen har blivit ett sånt tabu, fler skulle gynnas av att se båda könen nakna när de växer upp det är iaf mitt tycke.jag tänker att det beror på ålder också. Hade ett samtal med en förälder till en 13-åring tjej som har en person i sin klass som nu identifierar sig som flicka. Hon får då duscha med tjejerna. Även om de accepterar henne i alla lägen är det många som tycker det är väldigt obehagligt att duscha med henne när hon har sina manliga attribut kvar. Är det då så enkelt som att säga åt dem att inte bry sig om det? Att det är deras skyldighet att komma över det?
Hon får byta om och duscha med de andra tjejerna. Men VILL hon det?jag tänker att det beror på ålder också. Hade ett samtal med en förälder till en 13-åring tjej som har en person i sin klass som nu identifierar sig som flicka. Hon får då duscha med tjejerna. Även om de accepterar henne i alla lägen är det många som tycker det är väldigt obehagligt att duscha med henne när hon har sina manliga attribut kvar. Är det då så enkelt som att säga åt dem att inte bry sig om det? Att det är deras skyldighet att komma över det?
Hon får byta om och duscha med de andra tjejerna. Men VILL hon det?
Hon kanske känner sig jätteobekväm med att byta om och duscha både med tjejerna och killarna, men har valt det som känns minst dåligt?
Jag tycker faktiskt att det är allas skyldighet att acceptera transexuella personer och "komma över" att det är obehagligt att duscha med en transexuell person. Det finns en anledning till att självmordsstatistiken är högre bland transexuella och att många drar sig för att "komma ut". Könet är en kroppsdel och om den inte stämmer överens med hjärnans könsidentitet gör den inte det. Vi kan inte göra något åt det, det är så biologin fungerar. Däremot kan vi människor ändra på våran syn på transexuella personer, vi skulle kunna se dem som vem som helst och behandla dem som vem som helst. Eller så kan vi fortsätta som idag och behandla och se dem som annorlunda.
Låt samtalen bli konstiga då. Det verkar hen behöva.Jag känner mig lite socialt dum.
Det har börjat en ny medarbetare på jobbet. Hen och jag kommer i bland att jobba så att vi måste kommunicera med varandra. Men jag vet inte hur jag kommunicerar med den här personen.
Brukar kunna hitta något att prata med vem som helst om men inte denna, personen kunde lika gärna vara en alien.
Hen verkar vara uppvuxen i ett väldigt rikt hem, och om jag får gissa har hen knappt träffat människor som tjänar lite under det normala. Jag är uppvuxen tvärtom. Har i en vecka nu försökt komma på något samtalsämne vi kan mötas i men jag hittar exakt 0.
Som exempel pratade vi om studietiden, hen gick igång på alla cylindrar och började direkt prata om hur hen reste, träffade kändisar och rikisar och politiker, blev stammis på en ohemult dyr känd restaurang i Stockholm eftersom hen åt där varje dag både till lunch och i bland middag, hur hen åkte limo dit varje dag för att käka lunch etc etc.
Sedan efter 40 minuter lång utläggning om alla dessa fantastiska saker frågade hen om jag hade något favorithak under studietiden. Nja, jag hade ofta de billigaste matlådorna jag kunde och värmde i micron svarade jag. Hen frågade flera gånger om jag verkligen inte någonsin gick ut för att äta, det var som att hen inte kunde förstå att det är möjligt att ha matlåda varje dag.
Sedan gled samtalsämnet in på vad man ska göra i helgen, hen hade köpt champagne. Jag kontrade med att jag planerade att köpa Ben & Jerrys , och förklarar att jag inte dricker. Hen började då tipsa om alkoholfria champagner som var så vansinnigt dyra att jag i mitt inre såg ut som
Hur hittar jag samtalsämnen?
Som det är nu blir samtalen bara jättejättekonstiga.
Men hjälp. Dertmåste vara en person som antingen levt helt utan kontakt med yttervärlden eller så är hen genuint korkad. Det där känns som revirpinkning. Att visa sig märkvärdig.Jag känner mig lite socialt dum.
Det har börjat en ny medarbetare på jobbet. Hen och jag kommer i bland att jobba så att vi måste kommunicera med varandra. Men jag vet inte hur jag kommunicerar med den här personen.
Brukar kunna hitta något att prata med vem som helst om men inte denna, personen kunde lika gärna vara en alien.
Hen verkar vara uppvuxen i ett väldigt rikt hem, och om jag får gissa har hen knappt träffat människor som tjänar lite under det normala. Jag är uppvuxen tvärtom. Har i en vecka nu försökt komma på något samtalsämne vi kan mötas i men jag hittar exakt 0.
Som exempel pratade vi om studietiden, hen gick igång på alla cylindrar och började direkt prata om hur hen reste, träffade kändisar och rikisar och politiker, blev stammis på en ohemult dyr känd restaurang i Stockholm eftersom hen åt där varje dag både till lunch och i bland middag, hur hen åkte limo dit varje dag för att käka lunch etc etc.
Sedan efter 40 minuter lång utläggning om alla dessa fantastiska saker frågade hen om jag hade något favorithak under studietiden. Nja, jag hade ofta de billigaste matlådorna jag kunde och värmde i micron svarade jag. Hen frågade flera gånger om jag verkligen inte någonsin gick ut för att äta, det var som att hen inte kunde förstå att det är möjligt att ha matlåda varje dag.
Sedan gled samtalsämnet in på vad man ska göra i helgen, hen hade köpt champagne. Jag kontrade med att jag planerade att köpa Ben & Jerrys , och förklarar att jag inte dricker. Hen började då tipsa om alkoholfria champagner som var så vansinnigt dyra att jag i mitt inre såg ut som
Jag tycker man måste skilja på om man är obekväm med att duscha med en transsexuell person och att duscha med könsorganen X eller Y.Jag tycker faktiskt att det är allas skyldighet att acceptera transexuella personer och "komma över" att det är obehagligt att duscha med en transexuell person. Det finns en anledning till att självmordsstatistiken är högre bland transexuella och att många drar sig för att "komma ut". Könet är en kroppsdel och om den inte stämmer överens med hjärnans könsidentitet gör den inte det. Vi kan inte göra något åt det, det är så biologin fungerar. Däremot kan vi människor ändra på våran syn på transexuella personer, vi skulle kunna se dem som vem som helst och behandla dem som vem som helst. Eller så kan vi fortsätta som idag och behandla och se dem som annorlunda.
Jag känner mig lite socialt dum.