Duktiga B-ponnys

L

LindavCindy

Jag har sett många mycket duktiga B-ponnys nu när jag har vart iväg på tävlingar. Jag tror att det kan bero på att ryttarna till dom är ofta ganska små (10-11 år) och att dom kanske inte gör så mycket utan mer låter hästen bästämma te.x före hindrerna hur snabt dom ska galopera m.m, och ofta blir det bra när man låter hästen bästemma själv lite grann om ni förstår vad jag menar.. Är det någon som har tänkt likadant som jag?

Sv: Duktiga B-ponnys

Nja tveksamt om det är så . För mig ( ioförsig har jag en D ponny ) är det iallafall tvärtom , när jag hoppar med henne måste jag alltid vara noga med att hjälpa henne i anridningen då hon taxerar väldigt dåligt på egen hand . Så om jag skulle låta henne galoppera på själv , så skulle det bli pannkaka av alltihopa :p

Men visst finns det säkert rutinerade små B ponnyer som taxerar själv på hinder ! :)

Sv: Duktiga B-ponnys

Sen ar det ju sa att manga av de mindre ponnyerna ar valdigt intelligenta och om de gillar sin lilla ryttare sa gor de vad som helst for ryttaren.

Jag har sett ponnyer som tar emot barn som haller pa att glida av tex. Dvs hasten flyttar sig at "ratt" hall sa att barnet hittar sin balans igen. Detta aven mitt under hinderhopp eller under vilda galopper.

/KT

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 256
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 027
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar