Ainon
Trådstartare
Jag ska flytta till annan ort 24mil bort för arbete men planerar att åka hem lediga helger (jobbar en helg månad) och kommer att ha kvar lägenheten i hemorten.
Jag får inte styr vad som gäller med avdrag på skatten för dubbel bosättning och hemresor och om det finns något mer jag kan dra av (?)
Min lägenhet på hemorten kostar ca 3000kr inkl el per månad och räknar med att lägga 5000-7000kr per månad på arbetsorten på boende. Får jag dra av för hela kostnaden för bostaden på arbetsorten?
Hur mycket kommer jag att få dra av för resor?
Kan jag göra avdrag för något annat?
Vilka papper/kvitton mm ska jag se till att spara?
Kan man på något sätt relativt exakt beräkna hur mycket avdrag man får göra för att kunna be arbetsgivaren dra mindre med skatt och slippa "låna ut" pengar till skatteverket?
Vill samtidigt inte riskera någon enorm restskatt.
Jag får inte styr vad som gäller med avdrag på skatten för dubbel bosättning och hemresor och om det finns något mer jag kan dra av (?)
Min lägenhet på hemorten kostar ca 3000kr inkl el per månad och räknar med att lägga 5000-7000kr per månad på arbetsorten på boende. Får jag dra av för hela kostnaden för bostaden på arbetsorten?
Hur mycket kommer jag att få dra av för resor?
Kan jag göra avdrag för något annat?
Vilka papper/kvitton mm ska jag se till att spara?
Kan man på något sätt relativt exakt beräkna hur mycket avdrag man får göra för att kunna be arbetsgivaren dra mindre med skatt och slippa "låna ut" pengar till skatteverket?
Vill samtidigt inte riskera någon enorm restskatt.