Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad betyder din trädgård för dig? Återspeglar den något av dig och din personlighet?
Vad betyder din trädgård för dig? Återspeglar den något av dig och din personlighet?
Lite så känner jag också. Min trädgård är min oas. Det räcker att bara vara borta över dagen så blir jag alldeles lycklig av att komma hem. Kan bli bara stående och liksom andas ut.Jag säger god morgon till trädgården nästan varje dag på sommaren. Den och min gård är mitt paradis, jag är inte hel utan den.
Så känner jag också. Min trädgård är mitt lilla paradis på jorden där jag både odlar, njuter och följer djurlivet året omNågot jag gillar är känslan av att den är en del av naturen. Att vilda blommor letar sig in från omgivningen. Hur fåglar trivs och hittar boplatser. En ekorre som far fram mellan grenarna. Rådjur som kommer in och hittar nödmat på vintern. Alla spår i den nyfallna snön som visar hur många som rör sig förbi. Att det finns massor med mat till fåglar, bin och fjärilar. Och att djuren inte är rädda för mig. Har haft en fågel som landat på min arm när jag satt och solade och i år valde ringduvorna att bygga bo på verandataket, helt oberörda av all rörelse runtomkring.
Visst är det hälsosamt, det där att låta saker och ting få ta sin tid. Och att ha något att se fram emot hela tiden.Min trädgård är lika viktig som mitt hus. En plats för vila och återhämtning under de varmare månaderna och en målarduk för ideer och planer. Trädgården tvingar också fram tålarmodet i mig, och gudarna ska veta att det generellt är kort men att se hur växter, rabatter eller trädgården i helhet förändras med året får mig att känna att allt inte behöver hända precis nu. Att tänka "det vill jag göra nästa sommar" får mig att tänka att det finns en nästa sommar.
Min trädgård är väldigt lik mig, det behöver inte vara prydligt eller välmatchat. Gräset behöver inte vara nyklippt eller mossfritt, här finns ogräs, olydiga blommor och otrimmade kanter.
Visst är det härligt? Jag gick ut med komposten en dag och en liten kungsfågel landade precis intill mig och satt o kikade på mig med huvudet på sned. Helt orädd, jag blev alldeles rörd. Så liten och så söt.och de andra återkommande gästerna som bara bestämt sig för att "vi vill bo här" och som jag tycker jag nästan känner.
om någon medvetet tar bort något av mina bästa planteringar, så ska jag spöka skiten ur dem så att de måste flytta.
@Lillgrådis Skriv en bok om din trädgård; jag beställer en direkt.
Visst är det härligt? Jag gick ut med komposten en dag och en liten kungsfågel landade precis intill mig och satt o kikade på mig med huvudet på sned. Helt orädd, jag blev alldeles rörd. Så liten och så söt.
Asfaltera?A,Massa arbete
Så fint.den finns med mig i tryggt kompanjonskap år efter år.
Japp, funderade på det Blir billigare oxå,så slipper jag bli "på lurad" div växter i trädgårdstrådenAsfaltera?