Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul! Det är till att ha varit rasen trogen länge .Länge sen jag var på Buke och här är en dsg-tråd!
Jag har 4 st. Kan lätt bli fler, men 4 just nu. Och en amris.
Jag har haft dsg sen de mönstrades in i skk.
Spåra/söka diverse udda saker! En av valparna i Hannas kul ska utbildas till att leta vägglössDå man inser hur otroligt mångsidig rasen är.
...
Vad har vi kvar typ?
Spåra/söka diverse udda saker! En av valparna i Hannas kul ska utbildas till att leta vägglöss
Tydligen ett stort problem i Norge (dit valpen såldes). Finns säkert behov även här i Sverige. Fast jag känner mig inte så lockad av att pyssla med just vägglöss... Men man kan leta annat kul!
Specialsök och nosework är kul! Jag gick en kurs i specialsök med Disa i vintras. Hon var den enda småhunden i gruppen, men hon lärde sig lika snabbt som labbarna, mallen, schäfrarna och de andra jyckarna som var med. Vi hade en del av träningen inne i klubblokalen, och där Disa inte nådde upp till doftgömmorna, så använde hon möblemanget till att klättra på. Kursledaren var superfascinerad av hennes sökmotor.Just spårarbete kommer vi komma till (planerar att köra vilspår och nw) men just nu är hon inne i nån fas där näsan tagit över hjärnan så vi väntar lite med det
Vägglöss känns ju lite äckligt att leta efter, bättre med narkotika och sprängämnen
Går ju lite igång på att göra saker där just hunden är väldigt otippad i sammanhanget. Att söka narkotika med en malle är ju förutsägbart men att komma med en liten hund det blir lite ballt. Nackdelen (och säkert en orsak till att man använder större hundar) är att hon inte når överallt.
Lite som i söket, jag får ju typ enbart vara med i min sökgrupp för att jag har liten och ball hund
Specialsök och nosework är kul! Jag gick en kurs i specialsök med Disa i vintras. Hon var den enda småhunden i gruppen, men hon lärde sig lika snabbt som labbarna, mallen, schäfrarna och de andra jyckarna som var med. Vi hade en del av träningen inne i klubblokalen, och där Disa inte nådde upp till doftgömmorna, så använde hon möblemanget till att klättra på. Kursledaren var superfascinerad av hennes sökmotor.
Det hade varit coolt med dsg som narkotikahundar
Vi hann bara lära in första doften som används i nosework - eukalyptus. Men jag tänker att inlärningsprocessen väl är densamma om man vill gå vidare med andra dofter.Ballt! Vad sökte ni efter då?
Tänker att kommer de inte upp men vill borde man kunna träna in att de säger till om att bli lyfta Betty skulle säker skälla ut mig om hon ville upp nånstans.
Men vad spännande! Nä, man kan absolut inte få för många gårdshundarOch oops, det blev visst en till..... Som det kan bli. Man kan inte få för många va?
Och oops, det blev visst en till..... Som det kan bli. Man kan inte få för många va?
Valpning i natt. Allt gick bra. En tik och en hane. Återkommer med bilder när jag orkar. Varför ska de valpa kvällar och nätter??? Jag är för gammal för nattvak!
Här händer inte heller speciellt mycket. Kör agillityträning med den vuxna och har två gånger kvar på valpkursen med den lilla skiten. Instruktören har lovat att vi som extra bonus ska få avsluta kursen med att testa på valpspår en söndagförmiddag - ser fram emot det! Och så längtar jag efter att valpen ska ömsa tänder...Lilla H har påbörjat sin valpkurs nu. Verkar som att hon svarar väl på klicker, så tänker fortsätta med det när vi tränar I övrigt händer det inte så mycket. Vi passar på att gå längre promenader när det är bra väder, regnar det så blir det såklart bara korta rundor Två fryslortar.
PMar digHar du kennel, nu blev jag nyfiken på vem du är