Hero

Trådstartare
Det här är säkert helt fel forum för en sån här fråga.
Men jag har länge funderat på att skaffa en drönare. Det hade varit så nice att komplettera till dom videoklipp och bilder jag brukar redigera från mina resor.
Nu finns ju så kompakta drönare att du kan ha dom i jackfickan dessutom.
Är det någon som har en drönare eller som provat ? Är dom svår att flyga, vad händer om man kraschar , är det bara beställa en ny propeller om den pajar, osv ?

Den här drönaren är jag lite sugen på :)
https://m3.idg.se/2.1022/1.696534/mavic-air--har-ar-djis-nya-kompakta-dronare

Jag kan noll och nada om drönare/kameror/teknik överlag :p
Men vet inte om du vet vem matgeek på youtube är? Han är mat och tekniknörd och la för ett tag sen ut ett klipp om drönare:

Länge sen jag såg klippet, men vill minnas att det var bra:up:. I det klippet om jag minns rätt pratar han om typ lagar och regler. Men kolla runt lite på hans kanal så hittar du lite om just drönare. Annars skulle jag nog tipsa om just youtube, då kan du dels få inbitna "nördars" syn på vilken som är bäst, men även se hur bilder och filmer blir :up:. Vet att min sambo kollar på en del såna klipp, kan se om han har något bra förslag på antingen youtubers eller drönare överlag :up:

Min bror har en. Och en hysteriskt rolig film där kameran lossnar från fästet
och filmar drönaren i plötslig grodperspektiv under sin oväntade soloresa ned i spenaten...

Så jag skulle köpa gpstrackers både till drönare och kamera.

Han köper rotorblad billigt från Kina och har tillgång till 3dprinter när annat går sönder om jag inte minns fel.

Nästan helt OT, men Säger man verkligen drönare hemma i sverige? Aldrig hört. Jag trodde att drone var internationellt. ^^
När jag först såg tråden tog jag för givet att den skulle handla om bin. XD
Hur som helst verkar de kunna fånga helt fantastiska filmer och foton!

• Gilla
Reactions: ptr

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka