Drive Out Mini

Emmah.S

Trådstartare
Finns det någon här inne som har köpt någon sån vagn?! Isf, vad tycker ni om den och hur stor ponny har ni?

Sv: Drive Out Mini

det är den här vagnen jag menar och jo den heter Drive Out Mini :D

Senast ändrad av en moderator:

det är den här vagnen jag menar och jo den heter Drive Out Mini :D

Visst är den fin .. och har ett steg att kliva in/ut .. men för min smak vill jag hellre inte vara tvungen att kliva/snubbla över en skakel så där. Iofs är den gjort för en liten ponny så det blir inte högt!

Senast ändrad av en moderator:

Puttar upp då jag är nyfiken på denna! Tycker den är riktigt fin! Men.... kan man köra maraton med den eller blir den för vek då?

Jo precis, förstår att den är tänkt till dressyr. Men när man har sån liten pålle och ändå kör maraton i enaxlad känns det dumt att ha två vagnar. Den var bara så snygg :D

KL

Har nästan bestämt mig för en Drive out mini. Priset var hyfsat men frakten kommer att bli dyyyyr.

Jag undrar över de större hjulen på den. Kallas den för gigg då eller räknas den som rockard. Vad är körskillnaden med de större hjulen om man ska köra både dressyr och skogsvägar?

stora hjul anser jag kvalificerar vagnen att få kallas gigg! Tycker inte ni så?

Jag körde med en stor engelsk gigg och nordsvensk. Jag hade den i skogen, men vid ett par tillfälle när vi galopperade i snäva svängar så lättade den..rekommenderar inte den till maraton och stor häst, men till liten shettis tror jag den funkar i lätt klass. bra groom bara.

Jag mailade drive-out och de skrev att de bara gjorde den i stålhjul, inte gummihjul oxå som det tydligen stod på hemsidan. jag frågade oxå vad de trodde om att ha den till maraton och de ansåg att det skulle fungera då den är kraftigt gjord men att den så klart var gjord för dressyr och precision utseendemässigt.

Men va skulle frakten bli då och hur långt/hur skulle den fraktas då?

Den ska från Drive out till Stockholm. Skulle gå på nånstans runt 2000 kronor.

Har funderat och nog bestämt mig för 016L istället. Den har tyvärr lång beställningstid, får höra hur lång tid det kan röra sig om.

Håller med. Tidaholmsvagnar tog sig med min vagn på SM, så jag hämtade den där. Betalade inget extra för det.

Ja jag vet, funderar på att åka ner och hämta.
Men jag har ingen bil med krok så då ska det hyras/fixas och även hyra släp så det kommer ju också gå på pengar.

Jag beställde en 016I och fick betala 2000kr för frakt från Polen, men då hämtade jag den hos D-O (bara 6-7 mil härifrån :love:), så om du beställer en 016L så blir det ju 4000kr i frakt, plus lång väntetid (i mitt fall ca 1,5 månad men då beställde jag sista veckan man kunde för den leveransen) ;)

Va härligt att ha så närma! Jag bor ju ända uppe i västernorrland jag så då kan man ju undra va frakten upp hit blir :crazy:

Ja väntetiden var inte att leka med. De har precis lagt en order så nästa order blir i juni. Så länge vill jag inte vänta:(

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
335
Senast: Cactus
·
Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
317
Gnägg Snubblade just över en engelsk reel på FB. En filmsnutt där en ca 3-årig unge rider på sin mini cob ( står det). En ponny som ser ut som...
Svar
8
· Visningar
1 333
Senast: finapina
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 698
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar