MJLee
Trådstartare
Jag har ett jätteproblem. En, vad jag förstod, seriös affärsman fick ett personligt lån av mig. Och när skulden förföll har jag inte fått tag på hen - trycker bort mig när jag ringer, svarar inte sms osv. Ni kan inte säga någonting jag inte redan sagt till mig själv. Jag är så heligt förbannad att jag varit en sån blåögd idiot. Men nu kommer knäckpunkten, hur sjutton får jag tillbaka (en del i alla fall) av skulden. Jag har varit i kontakt med KFM som är helt hopplösa. Nej de kan inte hjälpa till med någonting, ingen ide att begära handräckning (kostar allt som allt 680 kr) säger i princip det är bara att ge upp, trots att jag har ett skuldebrev eftersom personen i fråga redan har skulder hos dem och de försökte utmäta 2015. Tack för det. Särskilt som jag vet att hen har en bra inkomst genom sitt svartarbete.
Har nu förstått att alla rättigheter är på den skuldsattes sida. Jag ska kanske också sluta betala skatt och alla räkningar!
Nu är frågan, är det värt att skicka in en anmälan? Jag tycker nog det. För det andra har någon erfarenhet av att sälja en privatskuld till ett inkassoföretag? Jag vill bara bli av med skiten nu även om jag förlorar på det!
Någon som varit i min situation och kan ge mig tips och tricks?
Har nu förstått att alla rättigheter är på den skuldsattes sida. Jag ska kanske också sluta betala skatt och alla räkningar!
Nu är frågan, är det värt att skicka in en anmälan? Jag tycker nog det. För det andra har någon erfarenhet av att sälja en privatskuld till ett inkassoföretag? Jag vill bara bli av med skiten nu även om jag förlorar på det!
Någon som varit i min situation och kan ge mig tips och tricks?