Dricker lite...

L

Liquid Diamond

Jag tycker mina hästar dricker så lite. Speciellt inne på nätterna så dricker bara unghästen ca. en halv hink och valacken dricker knappt något alls.

Är det normalt? Om inte - vad kan det bero på?

/Miria
 
Sv: Dricker lite...

Mina dricker inte så mkt inne heller.
Dina kanske dricker mer ute? Får de betfor som är mkt vatten i?
 
Sv: Dricker lite...

Om de får blött hösilage dricker de inte heller mycket .
 
Sv: Dricker lite...

Ja, islandsvalacken äter betfor som är ganska blött. Dom dricker inte så väldans mycket ute heller...

Båda har tillgång till saltsten. Funderade om det var så att dom kanske fick i sig för lite salt ändå?
 
Sv: Dricker lite...

Mitt halvblod dricker oxå väldigt lite oftast, men ibland så blir det mer. Då han kommer in på kvällen vid 21-tiden och går ut vid 08-tiden så har han druckit kanske 12 liter. Jag brukar försöka göra så att kraften är lite blötare än vanligt så att han får i sig mer vätska.
Nordisen dricker lite mer och shettisen ja han dricker oftast väldigt lite han med.
 
Sv: Dricker lite...

Mina dricker inte heller mer än så inne under natten. Men vet att dom dricker destå mer ute och är därför noga med att dom alltid har färskt vatten i hagen.
 
Sv: Dricker lite...

En del hästar dricker mindre än andra.

Jag nyttjar att våra hästar är så "glupska" så jag blandar ut maten med mkt vatten...tex 1kg kli + 10l vatten...1 kg korn + 10l vatten...då dricker de :smirk: .

Ett smart sätt att se till att hästarna får i sig vatten innan ridning....hästarna ska inte prestera sämre för att de är törstiga eller hungriga.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 982
Senast: super
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
224
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
504
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp