dricka ur å ?!

Fannih

Trådstartare
hej

Mina hästar dricker vatten ur en å , fastän jag skulle bjuda dem "vanligt" vatten dricker de ändå hellre ur ån.

Vad anser ni om att ha hästar att dricka ur åar ?

(btw har en bild då min sötnos dricker ur ån :))

Sv: dricka ur å ?!

Jag har naturbeten med bäckar och dammar och mina djur, alla sorter, föredrar helt klart det vattnet framför att få det i vattenkar. Det är bara under sommaren och vid extrem torka som de behagar dricka ur kar och baljor.
Så länge man vet att det inte finns föroreningar i vattnet så ska det inte vara några problem med att de dricker där de vill dricka.

i vatten som är i rörelse (åar bäckar m.m.) så är de ingen fara för att vattnet blir dåligt eftersom de rörsig och de kommer friskt vatten hela tiden!

Vi har åvatten på somrarna, de dricker gärna av det.
Och leker och plaskar, såklart...:D

Har inte märkt att någon blivit dålig av det.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
449
Senast: MiniLi
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 114
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 475
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 354
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30