Dressyrtränings-tråden!

Elisha

Trådstartare
Det fanns ju en sån innan men den verkar ha försvunnit så jag skapar en ny.

:)

Var?
När?
Övningar?
Resultat - hur gick det?
Vad behöver ni träna mer på?
Gärna bilder och ev. film

Sv: Dressyrtränings-tråden!

Jag börjar väl :)

Var? Södertälje RK
När? Igår, 8/9
Övningar? Få henne lätt och bärig.
Resultat - hur gick det? Första träningen sen innan sommaren och typ 3:e rena dressyrpasset sen innan sommaren (ridit i skogen hela sommaren), så med tanke på de jättebra men det var jobbigt tyckte vi båda.
Vad behöver ni träna mer på? Få henne mer bärig och mjuk i kroppen och snabb för hjälperna.
Gärna bilder och ev. film Ingen som ställde upp igår.

Var? Hemma på ridbanan, mitt ute i skogen
När? 7/9
Övningar? Mkt öppnor, slutor samt skänkelvikning
Resultat - hur gick det? Hästen gick underbart, jag satt som en kratta på grund av mkt ond rygg.
Vad behöver ni träna mer på? Att gå till massören i tid, att inte störa hästen samt att låta henne göra jobbet.
Gärna bilder och ev. film:
Ösregnade så fotografen ville itne plocka fram kameran

:)

Var? Vartofta rid och körsällskap
När? Igår kväll
Övningar? övergångar, ökningar, skänkelvikningar, galopparbete.
Resultat - hur gick det? Överlag en bra känsla! Lite stark ibland men ögonblicken då hon kändes väldigt fin, väntade och lyssnade övervägde.
Vad behöver ni träna mer på? Jag behöver träna på bålstabilitet, känner mig lätt lealös stundtals haha. Stabilitet öht!
Gärna bilder och ev. filmtyvärr inte :(

Var? Hemma på banan
När? igår em
Övningar? Red barbacka o i grimma. Mestadels skritt, tränade på skänkelvikning, öppna, sluta. Lite trav o galopp.
Resultat - hur gick det? I skritt går det väldigt bra, han är lätt att flytta o väldigt känslig. Men när jag försökte i trav var det som att flytta ett kylskåp :p Dels så hade jag lite dålig balans o sen så tar det förmodligen emot mkt för pållen så han stod emot. Gjorde några galoppfattningar o det gick bra! Börjar få en rund o fin galopp nu :love:
Vad behöver ni träna mer på? Pållen behöver få upp mer styrka så vi ska arbeta vidare i skritt. Jag beöver mer sitsträning o kroppskontroll, så jag ger rätt signaler i rätt tid. Ska försöka tömköra lite mer o jobba honom från marken.

9sept001.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka