Dressyrstövlar *víll ha tips*

Laivine

Trådstartare
Hej alla dressyrare!:banana:

Jag vill köpa ett par nya stövlar.
Utan snörning,
Dragkedja eller inte spelar ingen roll.
Något böjda eller hur man ska säga och gärna en båge upp vid knät (hoppas ni fattar)
och helst inte över 3000:- (men kan betala mer för ett par bra)

Har ni några tips?
lägg gärna in bilder :D

Sv: Dressyrstövlar *víll ha tips*

Jag har ett par måttbeställda Petrie, Anky stövlar som jag verkligen gillar.
De är utan dragkedja, jag vet inte om man kan få med..
De är jättehårda i materialet och det gillar inte vissa.
Jag tror att jag betalde 3500 och det är de verkligen värda. De har sett nya ut i två år, nu har de dock äntligen börjat hänga sig i skaften :)

okej.. har funderat lite på sånna.. har smala å långa ben så måttbeställning e ett måste. men det var ju ändå ett bra pris:D

jag har mörkbruna och tobacco-bruna från de niro och är sjukt nöjd med båda paren. jättesnygga och underbart mjuka. :love:
måttbeställs och man får dom precis som man vill. kolla på www.denirobootco.com

får ångest av cavallo o.d. känns som gips... :crazy:

Hårda stövlar, då säger jag bara Cavallo ;) dock är deras finaste modell "Piaffe" dyr men sååå snygg :love:

jag har ett par cavallo piaff pluss (dragkedja på "insidan"). Helt underbara. Valde mellan dom och Petrie. Ångrar mig INTE.
Mina är specialbeställda och gick på 7500:-

namnls.jpg

Jag har Cavallo Piaffe, jag säger bara :love:

Dom ger ett utomordentligt stöd och jag tycker dom är supersköna. Har bara positivt att säga om dom. Dessutom upplevde jag att det gick fort att rida in dom, efter 15 ggr var dom hyffsat sköna :idea:

Bild på dom när dom va helt nya:
Piaffe001.jpg

Under ridning:
ngen006.jpg

dom va ju helt:love:
vad gav du för dom?

jag ska köpa en ankysadel så då skulle de ju matcha bra:rofl:

okej dom va skitfina men så mkt pengar har ja inte råd att lägga ner:mad:

Står i tråden men jag kan vara snäll och säga det igen: totalt (måttbeställning + dragkedjor ingick ej) 6395kr.

usch ja då ska du ha cavallo, sämsta skiten jag nånsin haft, gick inte att gå en meter i dom. sex år hade jag dom och dom var lika hemska hela tiden!! :mad:

:rofl:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka