Dressyrsnack nummer 18

Gud så mysigt!
Ska visa bilder därifrån sen, det är som sagt inte så stort men sovloft, stor veranda, helt nyrenoverat och min man får ett gamingrum😁. Tyvärr inte utsikt över hästarnas hagar men räcker att en öppnar ytterdörren så ser jag dom🤩!

Idag kan jag äntligen typ andas bättre så Prado har fått springa på lina med sadel på. Ska bli så spännande att rida honom, han är fantastiskt fin!
VideoCapture_20250417-151547.webp

Femåringen hoppade 50cm på påskhoppning igår 🐣 och skötte sig helt utan anmärkning! Ponnysar och publik var inga problem 🤣
Så om två veckor får hon gå en pay and ride hemma och jag törs anmäla till hemmatävlingen också 🤓 tränade i början av veckan och hon var jätteduktig men vi behöver jobba på precision, att saker händer lite snabbt och på rätt ställe!

Sker ju inget dressyrarbete här, Nelly utforskar istället andra sätt att få utlopp för energi. Imitera grävmaskin var tydligen dagens mission, eller om hon kanske har planer på att plantera ett litet träd?🤪

IMG_2025.webp

Gropen var minst en halvmeter djup och med imponerande raka sidor🤣🤣

Senast ändrad:
På måndag ska vi rida en PnR och testa intermediere 1. Ska bli spännande att se hur vi får ihop det, han gör alla delarna men man ska kunna göra dem i rätt ordning och på rätt plats också 🙈

Joggade igenom delar av det idag och det är så roligt att min lilla bebis är så stor nu att vi gör sånt här! Känns som nyss han var en liten räka som knappt kunde svänga 😂

Vi ska tävla Msv b 2 nästa helg, jag har lite dåligt självförtroende så ska se om de hjälper att gå ner lite. Vet inte riktigt varför, har fått 61 och 62,5 senaste starterna så de har inte gått "dåligt" men men.

Så vi får väl se om självförtroendet blir sämre eller bättre efter de 😅 högst oklart.

Dio bar runt mig en kvart ikväll och jag ör så glad att äntligen kunnat rida lite. Men det blev väldigt uppenbart att jag inte är frisk. Får sån vansinnig ångest för jag har absolut noll motstånd nu. Är så lätt att tro att en är frisk från depressionen när livet ändå fungerar rimligt. Men hvete vad den kan sänka mig fortfarande.
20250419_201029.webp

Liknande trådar

Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 026
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna