caballus
Trådstartare
Dags att köpa nya allroundskydd då mina gamla senskydd sjunger på sista versen, och jag är ruskigt trött på allt som har med kardborrknäppning att göra!
Jag söker efter skydd som:
-kan ersätta mina senskydd
-ger extra skydd även på framsidan av benet i eländig terräng
-knäpps med snabbknäppning (EJ kardborr, trött på att behöva ta av mig handskarna varje gång för att kunna pilla upp kardborremmen)
-gärna med god ventilation, t ex mesh-foder, upplever att hästarna blir irriterade när det blir för varmt/svettigt under skydden.
-storlek cob (passar perfekt t ex i veredus senskydd M, hööks, Eskadrons etc.)
Finns dock hur många olika skydd som helst därute, och ju mer jag googlar ju veligare blir jag.
Veredus Piaffe Evo (är de verkligen värda sin vikt i guld?), Equiexpert Cadence (har meshfoder men ser väldigt(!) stora ut i storleken) Lemieux Snug Pro (har meshfoder), Back on Track Royal Workboots (+ för att de finns i brunt), Busse Dressage Pro, HKM Dance, HG Pro, Harrys Horse Grand Prix... etc.
Vilka skydd med snabbknäppning har ni testat - och vad är +/- med era skydd?
Jag söker efter skydd som:
-kan ersätta mina senskydd
-ger extra skydd även på framsidan av benet i eländig terräng
-knäpps med snabbknäppning (EJ kardborr, trött på att behöva ta av mig handskarna varje gång för att kunna pilla upp kardborremmen)
-gärna med god ventilation, t ex mesh-foder, upplever att hästarna blir irriterade när det blir för varmt/svettigt under skydden.
-storlek cob (passar perfekt t ex i veredus senskydd M, hööks, Eskadrons etc.)
Finns dock hur många olika skydd som helst därute, och ju mer jag googlar ju veligare blir jag.
Veredus Piaffe Evo (är de verkligen värda sin vikt i guld?), Equiexpert Cadence (har meshfoder men ser väldigt(!) stora ut i storleken) Lemieux Snug Pro (har meshfoder), Back on Track Royal Workboots (+ för att de finns i brunt), Busse Dressage Pro, HKM Dance, HG Pro, Harrys Horse Grand Prix... etc.
Vilka skydd med snabbknäppning har ni testat - och vad är +/- med era skydd?