Dressyrsadel?

I

Isbel

Någon som har tips om härliga dressyrsadlar som inte kostar allt för mkt?:)

Sv: Dressyrsadel?

Hm, vet inte :P Men ni kan väl skriva förslag på villka dressyrsadlar som helst?:D

Jaa, skulle jag välja skulle jag lätt köpt en Röösli, den gammla modellen. Och dom är inte så fruktansvärt dyra beg. ligger kanske runt 15. Själv har jag en Prestige hippos som är väl värd sina pengar, runt 6000 beg. dock har den inte så stora knästöd eller så djup sits, men den funkar! Wellington är också helt ok, har inte riktig koll vad de kostar med inte allt för dyra har jag för mig? Det är väl så att man får det man betalar med jag rekomenderar Röösli el. Prestige. :rofl:

Jag gillar syrrans KnightRider :) Hon köpte den ny för 7900, importerad av butiken hon köpte den i. Vet inte hur lätt det är att få tag på den i övriga landet :P

Jag gillar syrrans KnightRider :) Hon köpte den ny för 7900, importerad av butiken hon köpte den i. Vet inte hur lätt det är att få tag på den i övriga landet :P

den finns i övriga landet med.. men kostar något på 11 000 där har jag hört.. jag har testat en sådansjälv men gillade inte lädret riktigt.

men nu kommer en med enkel kåpa och med läder i kalvskinn för strax under 10 000. är den skön att rida i är det säkerligen prisvärd.

själv har jag precis köpt en wellington greenline.o jag är helt kär:love:

varför säga massa märken när du inte ens vet vad som passar hästen? åk iväg med hästen till en sadelutprovare så brukar dom ha en mängd olika sadlar i varierande pris att prova.

Men TS vill kanskeveta folks erfarenheter av lite olika märken? Det är väl inget fel att man gör lite marknadsundersökning innan men åker i väg?

Till TS: Jag har en Dominus som jag gillar, den har stora knästöd och mjukt säte. Största nackdelen är väl att jag uppfattar den som ganska bred i midjan, men det är nog en vanesak.

Andra märken jag gillar är Prestige, Jaguar, Röösli.

Jag har en Crown Jessica, min fåtölj! :love:
De ligger väl runt 10 000 begagnade tror jag.

Jag kan komma med en snorbillig sadel som faktiskt är ganska hyfsad. Knights Lady Hawk, det är en syntetsadel med utbytara järn. man kan ha båda normala och stora knästöd (de är flyttbara) Kostar ungefär 3500 ny...

Min Olympic (som jag förövrigt köpte av Chebban98 här på buke :bow:) är verkligen urskön! Ligger perfa på ponnyn och jag sitter som gjuten i den:love:

Min Olympic (som jag förövrigt köpte av Chebban98 här på buke :bow:) är verkligen urskön! Ligger perfa på ponnyn och jag sitter som gjuten i den:love:

Hehe, den rekomenderar jag varmt också.. ääälskade sadel :love:
Så himla kul att den passade på din häst Rio :):) :D

Kentaur om man vill sitta riktigt mjukt. Det finns många sköna dressyrsadlar men de flesta tillhör de dyrare. Kentaur är i mallanprisklassen. (och väldigt sköna att sitta i)

jag är sån som anser att med dressyrsadlar så blir de bättre ju dyrare de är... alltså föredrar jag jaguar, röösli, butet, prestige... kvalité KÄNNS. till dem dyrare sadlarna får man ju även räkna childeric men jag och några andra har svårt för den franska bommen. dock är ju childeric fantastisk hantverk och ger otroligt bra position.

så jag skulle aldrig köpa en billig dressyrsadel.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Loma
·
Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
444
Senast: peperoni2
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka