Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska köpa mig dressyrsadel, och har lite funderingar över vad som är bäst, utanpåliggande eller vanliga knästöd? Är det inte obekvämt när stöden är på utsidan? Hjälp en stackars ovetande hoppryttare nu....
Jag tycker att det är mycket bekvämmare att ha stöden på utsidan, men sen har jag inte ridit i så ,många dressyrsadlar så jag kan inte säga vad som är bäst. Smaksak antagligen.
Jag är 182 cm och har långa ben. Jag gillar inte knästöden överhuvud taget och om utanpå är ännu värre.
Eftersom dom inte passar till min belängd blir dom felplacrade. Hittar du en sadel som passar längd mässigt borde det väll inte spela någon roll om dom är utan på eller inte.
jag vet en som berättade att hon hade problem med sina långa ben, att stöden hamnade på fel ställe. hon måtbeställde en M&N dressyrsadel åt sig själv, så att stöden skulle hamna rätt. ioförsej så kostar det ju oxå
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.