Dressyrsadel - knästöd?

Centaur

Trådstartare
Ska köpa mig dressyrsadel, och har lite funderingar över vad som är bäst, utanpåliggande eller vanliga knästöd? Är det inte obekvämt när stöden är på utsidan? :confused: Hjälp en stackars ovetande hoppryttare nu.... ;)

Jag tycker att det är mycket bekvämmare att ha stöden på utsidan, men sen har jag inte ridit i så ,många dressyrsadlar så jag kan inte säga vad som är bäst. Smaksak antagligen.

Jag hatar dom med stora knästöd. Men det är nog delvis eftersom sadlar sällan är till för min benlängd.

är du lång? Jag har själv väldigt långa ben, är det dumt att ha stöden utanpå då?

Jag är 182 cm och har långa ben. Jag gillar inte knästöden överhuvud taget och om utanpå är ännu värre.

Eftersom dom inte passar till min belängd blir dom felplacrade. Hittar du en sadel som passar längd mässigt borde det väll inte spela någon roll om dom är utan på eller inte.

jag vet en som berättade att hon hade problem med sina långa ben, att stöden hamnade på fel ställe. hon måtbeställde en M&N dressyrsadel åt sig själv, så att stöden skulle hamna rätt. ioförsej så kostar det ju oxå :crazy:

Jag väljer istället att rida utan knästöden. Funkar bra i dressyrsadlen.
Men någon hoppsadel som passar lär jag inte hitta :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka