"dressyrprogram"?

S

__Stilett__

\"dressyrprogram\"?

ja jag vet inte hur jag ska säga.
finns det ngt liknande man kan tävla i western som motsvarar ett vanligt dressyrprogram på LC-LB nivå?
dvs visa hästen i typ skritt, trav och galopp, halt, ev rygga eller ngt sådant!?
alltså inget avancerat som galoppbyten ännu

Re: \"dressyrprogram\"?

Western riding,western horsemanship och western pleasure skulle jag säga var mest likt dressyr,utan byten.Reiningen är ju western ridningens dressyr,men där är det ju byten med och rids bara i galopp.

Gå in på western.nu och klicka på westernridning-grenar i sverige för att läsa mer om dom.
Börja tävla på d-tävling/träningstävling beginners,där finns inga byten med.

Lycka till!

å. tack :-)

har även pratat med en annan idag så jag fick lite mer basic. ska kolla in sidan!

tänke försöka mig på ngt för första gången iår :D

absolut. har funderat i flera år att försöka testa (även om jag säkerligen skulle göra bort mig, men övning ger färdighet) tror min pålle (efter träning såklart!!) skulle passa bättre där än inom dressyren. så man får väl försöka och se vart han trivs. Eftersom jag aldrig hittat en passande dressyrsadel så får jag väl byta inriktning då :D

:bow: Ja jag lovar dig du kommer inte ångra dig :cool: strunta i om ni gör bort er,det är många som gör det men det är ingen bryr sig om det.Huvudsaken ni är med.Och sen hur det går behöver man inte bry sig om ;)
Välkommen in i western världen :)

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 851
Senast: Lavinia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17