Dressyrpass

Isabellaohman

Trådstartare
Om man rider ett ganska hårt dressyrpass, hästen har ganska bra kondition men kanske inte jättevan vid ett dressyrpass på en 1 h där man håller igång i trav/galopp ett längre tag. När kan man nästa gång rida ett likadant pass? Får dom träningsvärk för det? Hur många dagar tycker ni den ska göra lugnare innan den gör ett likadant pass till? Går nästa dag igen bra eller vänta 2 dagar emellan? (Ex.) Detta skulle dock inte vara särskilt krävande för dem flesta hästarna.
 

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
410
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp