Dressyrövningar

H

hejjagheterhanna

Jag har aldrig gått på ridskola eller ridit för instruktör förut, är helt självlärd, men nu ska jag börja rida dressyr för en och det känns lite dumt om jag inte vet hur jag ska göra. :S
Har ingen koll på vad t.ex övergångar är?
Hjälp. :P

Sv: Dressyrövningar

övergångar är t.ex skritt till trav eller trav till galopp:p

Sv: Dressyrövningar

Prata med din tränare, säg att du inte vet vad alla uttryck och sådär betyder. :idea:

Det kommer nog gå jättebra, man tränar ju för en instruktör för att man ska lära sig av dom, inte för att man ska visa allt man kan och är duktig på!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Emro
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 248
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Julklappar 2024!

Hund, Katt, Andra Djur