Dressyrövningar på LC-LB nivå?

Sv: Dressyrövningar på LC-LB nivå?

övergångar och tempoväxlingar i alla gångarter.
volter och sepentiner.

Okej, jag ska kolla där (:

Övergångar! Kan man aldrig få för mycket av. Skritt-Trav-Skritt-Trav, osv!

ja, övergångar över medel linjen. Serpentiner, galopp volter och galopp snett igenom. Att lära hästen att gå riktigt långt ut i hörnen så den inte skär av dem vinner man även på, så slipper du tänka så värst mycket på de när du väl tävlar. ;)

Jag tävlar inte dressyr utan bara hoppning.
Jag brukar rida massa serpentiner, 8-volter, vanliga volter, övergångar, framdelsvändningar, tagen bakdel (vet inte om det heter så men i brist på andra namn) och skänkelvikningar.

massa ö.g. Sen i lb kommer det mkt, arbetstrav-mellantrav. Träna massor! Galoppfattningar, att hästen behåller balans och form under fattning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kikar på hästannonser och hittar en ponny som går som ridskoleponny. Den ligger på medelsvår c nivå i dressyren! Det måste väll...
Svar
13
· Visningar
1 390
Senast: Blyger
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
607
Senast: tara
·
Hemmet Ja, alltså sådana där i metall som man trär på ljuset och med ett litet lock som ska släcka ljuset på den nivå man sätter dem. Tyckte...
Svar
2
· Visningar
310
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30