S
Smultron92
Nu har min kära moder bokat en islandsturridning & övernattning.
Imorgon bär det av.
Om jag inte minns helt fel så var det bl.a en uteritt på ca 2-3 h.
Men saken är den att jag alltid annars rider på "vanliga" hästar, Då mest dressyr.
Visserliggen så i stallet där jag står så har vi 4 islänningar, Någon 5-gångare & resten 4-gångare.
Några utav dessa har jag ridit några gånger.
Men då har det varit uteritter & jag hållt mig till 3 gångarter
Dock har jag töltat lite på 2 utav dem, Men det har mest varit för att de själva lagt sig i tölt.
På turridningen kommer de säkert gå igenom lite hur man rider & vilka hjälper man använder.
Men skulle endå vara lite kul om jag visste lite innan, Så har ni inget bättre för er så skulle det vara jättesnällt om ni kunde ge mig en liten snabbkurs
/Smultron92 som är mkt. konfundersam över detta pådrag
Imorgon bär det av.
Om jag inte minns helt fel så var det bl.a en uteritt på ca 2-3 h.
Men saken är den att jag alltid annars rider på "vanliga" hästar, Då mest dressyr.
Visserliggen så i stallet där jag står så har vi 4 islänningar, Någon 5-gångare & resten 4-gångare.
Några utav dessa har jag ridit några gånger.
Men då har det varit uteritter & jag hållt mig till 3 gångarter
Dock har jag töltat lite på 2 utav dem, Men det har mest varit för att de själva lagt sig i tölt.
På turridningen kommer de säkert gå igenom lite hur man rider & vilka hjälper man använder.
Men skulle endå vara lite kul om jag visste lite innan, Så har ni inget bättre för er så skulle det vara jättesnällt om ni kunde ge mig en liten snabbkurs
/Smultron92 som är mkt. konfundersam över detta pådrag