Dressyrklasser....

M

Maddis

Är totalt nybörjare på dressyrfronten och funderar om det finns någon begränsning när det gäller dressyrklasser... :confused:

Har anmält mig till en LB:3, som första gången för min unghäst. Får jag det eller måste jag ha ridit andra klasser innan? (Ex. "uppklassning")

Tacksam för svar... :)

Sv: Dressyrklasser....

På lokal tävling får du tävla alla lätta klasser. På regional, från msv måste du ofta ange dina kvalificeringsresultat, så det är fritt fram för din del.

Msv A till och med. Msv B behöver man inte kvala till. :)

Fast MSV A är det numera kval till för att få rida.. Såg det på senaste proppen när jag skulle tävla. (inte de klasserna men de fanns under dagen:) )

Jamen hoppsan:o
Läste nog inte riktigt riktigt.. ;)

du får anmäla dej till L:B3 men man måste för att få rida högre klasser tex. nat kvala till det :)

Tack alla för bra svar! :bow:

Ser ut som om jag blev bortlottad... typiskt! När jag väl fattade mod till mig att våga mig ut på dressyrbanorna... *suck*

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025