Dressyrkavaj- ett eller två sprund bak?

T

trip

Vad anser ni är mest dressyrigt?
Ska köpa ny kavaj och funderar på om jag ska välja ett eller två sprund bak.
Har en som jag brukar hoppa med och den har två bak(marin) och den gamla kavajen jag tävlat mest dressyr med har ett(svart).

Så nu tänkte jag införskaffa en ny dressyrkavaj, men funderar på om jag ska ha ett eller två sprund bak.

Antar att den kommer bli svart... men är lite sugen på en brun men antar att det blir lite för iögonfallande på dressyrbanan.

Vad säger ni?

Sv: Dressyrkavaj- ett eller två sprund bak?

Jag vet inte någonting om antalet sprund men ville bara kommentera färgvalet. Jag tycker defintivt att du ska välja en brun kavaj, det är alldeles för tråkigt och enformigt på dressyrbanorna. :D

Traditionellt har väl dressyrkavajer ett sprund och hoppkavajer två.

Jag tycker att det är viktigast att kavajen PASSAR (många missar här, en del rider i tält, och andra skulle nog behövt ett :angel: ) och att man trivs i den.

Det är just stl. på den som jag har nu som är problemet... den är *hrm* lite tajt...bebisfläsket efter graviditeterna verkar ha satt sig på mig i stället för på barnen. Den är ju iofs. tacksam med att den är rejäl och välsydd för det blir inga valkar direkt men skulle djuret bralla till (hög risk) så är det nog sprickrisk...främst runt armarna:o

Därav lutar det lite åt en brun kavaj...för jag hoppas ju att den gamle ska passa ordentligt snart igen.

Centuar; Brun sadel har jag och kan ju även ta mina bruna vardagsstövlar och putsa upp dem.;)... men då måste jag hitta rätt bruna färg på kavajen också!

Men frågan är om jag vill synas så väl... vill nog helst egentligen bara flyta med tills jag vet var vi står, hästen och jag.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en brun kavaj och har två sprund bak, egentligen en hoppmodell, men den passade mej bättre än dresyrmodellen. Det är nog bara att prova sej fram till vilket.
(och förresten, hör och häpna; svart sadel:D)

Har inte sett många bruna kavajer på dressyrbanorna så jag tycker du ska köra på det!:)
Och visst syns man väl antar jag när man har nåt annorlunda, så som du säger så kan det ju vara både positivt och negativt;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 160
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI