Dressyrhingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare erikab67
  • Startdatum Startdatum
E

erikab67

Tillhör de som inte fick mitt sto dräktigt i år då hon hade resorberat på sista u-ljudet.
Så nu är det att ta nya tag och fundera på nya hingstar till 2006. Vill gärna ha förslag på gångartshingstar...

Sv: Dressyrhingstar

Fast måste tillägga att jag har en jättefin Silvano unge hemma

Hon är e: Magritte-Nepal-Utrillo, ur stofamilj F2. Ca 1,62 hög, bra skritt och trav, blir lite lång och framtung i sin gallopp. Lite skarp i temperamentet.

Mitt svar är Linjeavel!! Följ upp gamla spår i din stamtavla som är positivt! Exempelvis så har Briar Utrillo bakom sig. Ta ex. Han! Eller dyl.
Beror helt på nackdelar och fördelar hos ditt sto. Skriv upp en lista med plus och minus för sto och den eventuella hingsten!

jag har sett några fina föl efter metall och nästa år är ju det sista för honom i sverige. eller bocelli är ju också fin. vi har en efter rubinrot som är super fin fast lite dåliga gångarter. och så har vi ett sto dräktigt med sandakan. vast han ska vara lite nervig och vass. så vi får hoppas att det blir lagom/T

Tack för tipsen. Jag har tittat på Sandakan men det är lite för mycket temperament samt att jag tror att hans exteriör inte stämmer med mitt sto. Jag har ett föl i år efter Rubinrot och jag är jättenöjd med henne.
Har försökt hitta infprmation om His Highness, någon som vet var jag kan hitta det? Kostnader? Finns han på färsk eller fryst?

Funderar även på Richfield som ju är ett billigare alternativ (och även ett bra alternativ givetvis).

Jag har Utrillo på båda sidor på mitt sto och vill inte ha en hingst med ytterligare Utrilloblod.

Idealet vore en relativt ädel hingst, kvadratisk med kort rygg, välligande bogar, långa ben, bra skritt och gallop och med ett supertemperament. Var finns han?

Sir Schölling, bortsett från att ryggen kanske inte är så kort

Sandro Hit sönerna är ju också toppen :love:
Kanske Sandreo eller Blue Hors Soprano, dom gillar jag skarpt!

Måste bara få säga att Sir Schölling hos mig verkar lämna mer hopp än dressyr häst. Har i stället fått de i särklass bästa gångarterna hos mina föl efter Lambourghini som ju mer marknadsförs som hopphäst.

His Highness finns på transport.

Mer info finns på www.hengststation-meyer.de

Nu vet jag inte exakta priserna i år, men det tror jag det finns andra här som gör.

Vill du veta mer så pm:a. Jobbar med honom, har ridit honom och sett många avkommor!

/C

Sparkar igång en gammal tråd!!!! Vill också plussa för Don Primero, innan han blir för gammal. Lite skvaller är oxå att han finns redan "hemma" i Sverige, på Markebäck. :banana:

ame skrev:
Sparkar igång en gammal tråd!!!! Vill också plussa för Don Primero, innan han blir för gammal. Lite skvaller är oxå att han finns redan "hemma" i Sverige, på Markebäck. :banana:

Det var ju trevligt skvaller :banana: blir han kvar i vår?? eller åker han tillbaka till Tyskland när betäckningssäsongen börjar??

Trevlig dag det här, först läser man att Fielmann kommit till Sverige och nu att Don Primero är tillbaka också... fast långt till våren och betäckningar..

Vet faktiskt inte hur det är med det men jag tror att det är tänkt att han ska vara kvar!
Jag hoppas på det i alla fall :D

PMa Aldente,hon har en jä*ligt fin Danzas avkomma...framfröallt har den fint temperament...

His Highness såg ut att vara en riktig läckerbit :d Men någon som vet hur hans avkommor blir? Undrar oxå hur hans extremiter och ridbarhet faller sig? Är han av lite lite längre, grövre slaget? :confused:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Shaggy
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !
Tillbaka