Dressyrgjord och stigläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 003
T

Tican

BRA gjord, bred och mjuk och helst i läder, och BRA läder som inte skaver sönder sadeln är det jag vill ha vill jag ha, fast ändå till vettigt pris. Har ni tips? :)

Och jaa, jag har letat efter begagnade Amerigo, men världen samarbetar inte.

Sv: Dressyrgjord och stigläder

En kompis till mig hade på sin vanliga dressyrsadel en gjord från Torsion. Hästen (som hade extremt svårt för sadelgjordar annars) tyckte mycket bra om den, och skavet han hade verkade också försvinna.
Bra kvalitet verkar det vara med, även om den var (enl mitt tycke) ganska dyr, 1100 kr.

Lättaste är väl om du skriver ungefärligt pris, annars kan jag rekomendera prestige's gjordar och appaloosas, jättehärligt mjuka :love:.
Men som sagt, vettigt pris är ju olika för olika plånböcker. :smirk:
Tyvärr ligger båda mina förslag över min "vettig prisklass" men hamnar istället under "alldeles för bra kvalité för att köpa annat" :D

För 1050 :- (vilket jag iaf tkr är mkt för ett par läder!!) på Prestige får du ett par supersnygga och bra stigläder! :D Mjuk och böjligt redan från början också! Jag har sånna, följde med när jag köpte min förra sadel..

Någon måste väl våga sticka ut:

Vissa kör märkeslöst och har haft turen att få riktigt mjuka, nylonförstärkta stigläder och riktigt mjuk och trevlig dressyrgjord från Börjes (läder med resår i båda ändarna).

Däremot råkade min kompis få en dressyrgjord i lite torrare läder från Börjes, så den är inte alls lika mjuk som de 2 jag haft därifrån - så visst KAN man få otur.

tycker hööks lädergjordar för 300 kr, från CH är riktigt mjuka och fina för det priset! har två stycken (ena följde med foderponnyn) och de är jättebra.
resår i ena sidan. dock så stod jag och valde efter den bästa i affären då de såg lite olika ut vissa av dom.

Var hittar man Prestige då? :confused:

Maxpris på sadelgjord kanske 1200, stigläder max kanske 800, men gärna billigare.

Tack alla, btw.

Jag har en dressyr gjord i mjukt läder till salu. du kan pm mig om du e intresserad.

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
583
Senast: skiesabove
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 039
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Esmeralda
·
Kläder & Bli fin Söker efter ett par riktigt bra arbetsskor. De ska vara bekväma, hållbara, helst gjorda i läder och svarta. Innersulan måste kunnas...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden