Dressyrdamasker?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Funderar på att köpa 2 par dressyrdamasker, då jag bara har "hoppskydd" sedan tidigare. Men, det känns ju som rena djungeln! När det kommer till senskydd/hopp-baksskydd finns det ju i princip bara en typ, även om material/färg kan variera. Men när det kommer till dressyrdamasker finns det ju massa olika modeller och utföranden. Känner mig helt lost, trots att jag ska vara dressyrryttare :p

Det krav jag har är att antingen är att ett 2 par ska kosta max 700 kr eller ett par typ 400 kr. De får gärna vara blåa eller turkosa. Bakskydden ska vara höga, och samtliga skydd ska vara lättare att ta av och på, då jag har knäproblem och inte kan stå på huk/böja knäna mer än max någon minut åt gången, annars får jag ont.

Så kom med era tips! :)

Vad vill du få ut av skydden?

Jadu :p
Nej, men typ skydda mot strykningar/tramp. Han har en förmåga att "snubbla lite på sig själv" i öppna/sluta och skänkelvikningar ibland. Så något som skyddar mot det, utan att för den skull vara jättebylsigt. Gärna något också som skyddar lite mer än precis "mitt på insidan" (tänk Eskadron Damasker typ...) också :)

Jag är själv sugen på PRO sport från le mieux. Men jag har inte provat dem själv så jag har ingen aning om de är bra ;)

Jag har ett par sånna, underbara!! Ska köpa mig ett par till!
De är stadiga, men ändå mjuka och luftiga i materialet, kanon nu på sommaren när det är varmt ute! Går ner och runt kotan, så man får ett bra stöd!
Helt klart att rekomendera.
PMa om du vill veta inköpsställe (billigaste i Sverige...)

Jag har ett par sånna, underbara!! Ska köpa mig ett par till!
De är stadiga, men ändå mjuka och luftiga i materialet, kanon nu på sommaren när det är varmt ute! Går ner och runt kotan, så man får ett bra stöd!
Helt klart att rekomendera.
PMa om du vill veta inköpsställe (billigaste i Sverige...)

Åh, de där verkar ju jättebra! (Bildgooglade också :p)
Hur är de i storlek? Min herre brukar ha Full/L i benskydd, men har väl egentligen typ M-L "höjdmässigt" och XL "breddmässigt", m.a.o ganska korta men breda ben. Vilken storlek tror du passar bäst i de där då? :)

Jag rekommenderar alltid equilibrium, det är mycket prisvärda skydd och de har dessutom storlekstabeller som stämmer. Jag har beställt från UK när jag beställt, nemas problemas.

Liknande trådar

Utrustning Mina vardagsskydd börjar se lite...eh...Söndertrasade ut, för att uttrycka det milt. Därför letar jag nu efter par nya. Då de ska vara...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Nevermind
·
Äldre Har redan betat av två par Urban Ears ("den vanliga" sorten, on-ear) inom loppet av 1,5 år. Det senaste paret har jag bara haft i typ 3...
Svar
10
· Visningar
1 644
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Trädgård & Växter Många frågor från en som är totalt obevandrad inom trädgårdar med tillbehör. Jag har en tomt, som är kanske 3000 kvm, eller något i den...
2
Svar
28
· Visningar
5 250
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka