Sv: Dressyr
Hej!
Min häst kan få värsta knallgasexplossioner där bak vid dressyrarbete. Känner hur hela magen och ryggen växer, blir som en tunna att sitta på. Bakbenen blir spända och stappliga, känns nästan som han ska ramla omkull... Sen kommer det.... Säger bara SPRACKABANG!!! Allt ska ut på en och samma gång... Pruppen blir nog stor som en, ja jag vet inte vad, har aldrig stått bak och tittat när det brakat till...
Synd om hästen! Om det är folk som ser/hör, för det går inte att undvika att höra det, ekar lixom i ridhuset så skrattar de, matte skäms
Brukar sakta av då jag känner att det är på gång.
Då det hänt på tävlingsbanan har jag slutat rida och bara åker runt på honom på banan..
Kopplat det till dressyrarbete med mycket galopp i ridhus. Kanske pga trötthet, att han släpper till och säkert till viss mån stress. Men helt ärligt så vet jag inte.
Har aldrig hänt då jag är i skogen. Vilket jag nu är till 99,9%. Även om jag dressyrarbetar på min lilla "ridbana" i skogen. Hur mycket jag än galoppar, hur mycket jag än kräver, hur mycket han än kämpar, arbetar och samlar sig...
Han är så go min egna lilla knallpulvermaskin...