Dressyr och hoppsadel till denna häst?

cikoria

Trådstartare
Jag behöver två sadlar till min häst förslag på modeller, hoppsadel som är ordentliga knästöd och dressyrsadel som är djup och ordentliga knästöd förslag. Tar hem aktoriserad sadelprovare/sadelmakare som pensionerat sig sedan något år , men han hade inte så många märken när han jobbade, Globus, Knigth, Hubertus och några fler och jag vill ha tag i bra begagnade, kan tänka mig 20-25 000 för två och då dressyren dyrare

Jag behöver två sadlar till min häst förslag på modeller, hoppsadel som är ordentliga knästöd och dressyrsadel som är djup och ordentliga knästöd förslag. Tar hem aktoriserad sadelprovare/sadelmakare som pensionerat sig sedan något år , men han hade inte så många märken när han jobbade, Globus, Knigth, Hubertus och några fler och jag vill ha tag i bra begagnade, kan tänka mig 20-25 000 för två och då dressyren dyrare

För de pengarna går det att hitta rätt bra sadlar begagnat. Passier PSL/kilbossade, Kieffer, Prestige, Lippo, Crown, Barnsby, kanske Santa cruz/toulouse/jacson. Kentaur/Pfiff. Morris Nolan.

Vilken bomvidd behöver hästen?

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 461
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 278
Senast: Aifos
·
Utrustning Rider just nu runt i en Frank Baines Reflex som jag verkligen gillar, bra stöd och lite djupare säte. Den ligger okej på hästen men...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka