Dressyr märke?

E

ejn

Ska köpa mig en dressyrsadel, har en globus loke nu(17,5" 34)som sitter bra men vill alltså ha en dressyr sadel oxå.
Har ni tips på något bra märke som är värt att kika på? Har tänkt att lägga ut som max 15-16 tusen. (har bokat tid med min sadelutprovare men vill ändå kika in lite sadlar och märken som kan tänkas vara intressanta)

Sv: Dressyr märke?

Om Globus ligger bra på hästen så kolla på Clic och Crincle-modellerna. De ser fina ut och som jag har förstått det är många nöjda med sina sadlar!

Tyvärr är jag inte jätte nöjd med min globus sadel. Den ligger bra på hästen men har andra sidor jag inte gillar.
MEn derssyrmodellerna kanske är "bättre" än loken?

Vad är det du inte gillar med Loken?
Jag är eventuellt intresserad av globus dressyrmodeller och vill höra allt...både positivt och negativt.
*Följer tråden-också på dressyrsadeljakt*

Det jag inte gillar med sadeln är att den har tappat mycket färg och jag tycker inte att jag sitter 100% i den.
Men att ha den som rida ut och hoppa små hinder sadel funkar den bra till men det går ju aldrig att komma åt den sköna sitsen man kan få i en dressyrsadel.
Men det har ju med med modellen att göra än att det är globus i och för sig.
Men priserna ligger relativt högt på dressyr modellerna och jag lägger gärna på några tusenlappar för en ny eller begagnad "riktig märkes sadel" som ligger bra på hästen och som jag sitter bra i.

Om globus Loke ligger bra på din häst så ligger nog Kentaur Medea eller Penelopa bra också. Jag har en Loke och en Penelopa till min häst. Kentaursadeln är väldigt skön att sitta i och lädret håller högre kvalitet än i Loken.
Hur länge har du haft din Loke förresten? Blev nyfiken när du skrev att den tappat färg. Jag har inte råkat ut för det än men har bara haft den i drygt två år. Det kanske kommer senare? Jag har också min till uteritter och hoppar småhinder med den. Till det är den rätt bra tycker jag.

Jaguar eller Prestige:love:. Fast ett bra budget alternativ är stübben.

Problemet är nog bara att varken Jaguar el. Prestige kommer att passa då hästen har en rak rygg om Globus passar.

Nu vet jag inte din eller hästens typ, men min ponny har bred bom, och jag är väldigt smal i benen och har en liten rumpa :) för henne och mig har Albion, Herni de rivel och Zaldi funkat bra med bommer 31 och över (vad jag vet)

Jag har en Crown Jessica som jag bara älskar :love::love:
Såg att du skrev att din häst har en rakare rygg och då ska det kanske passa..
Jätteskön sadel iallafall, en riktig dröm att sitta i:)

JAg har haft min loke sen september 2006, alltså inte ens 1 år.

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 390
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar