Dressyr Hjälm

H

Hopplapolle

Jag har en Champion Vent Air alltså en hjälm med ventilation... Tycker ni att man kan tävla dressyr i LA i en sån hjälm eller är det bara så att det ska vara stilrent och självklart vara en vanlig sammetshjälm?
Det är svårt tycker jag;)
Var helt ärliga!

http://www.lyckasridsport.se/champion_hjalm.htm
Här är min hjälm-Champion VENT AIR

Sv: Dressyr Hjälm

Jag tycker det skulle funka med villken hjälm som helst. Inget "fel" på din supersnygga hjälm!

Din är jättefin! Men gillar, till dressyr, Champion deluxe-hjälmen eller JW Wellington Classic bäst :) Sparar själv till en JW, men vi får väl se. Tycker det är överdrivet med 3000kr för en hjälm...;)

Okej tack för svaren:) Jag tycker om de vanliga champion sammetshjälmarna och de kostar ju runt 895:- det är ju helt okej, jag trooor att jag ska köpa en sån:)

Jag tycker det är lite fel att vara så pass fåfäng :D men det är iof sällan man ser ventilationshjälmar på riktigt hög nivå ;)

Alltså tycker du det är ok att rida med den hjälmen på LA nivå?

Jadå :) och man ska inte bry sig om vad alla andra tycker, visst? ;)
Men absolut tkr jag det är en bra investering om man satsar och vill lägga pengar på separata hjälmar för olika grenar

Jadå :) och man ska inte bry sig om vad alla andra tycker, visst? ;)
Men absolut tkr jag det är en bra investering om man satsar och vill lägga pengar på separata hjälmar för olika grenar

Ne jag vet att man inte ska bry sig om vad andra tycker men det är svårt ibland;)

Ne jag vet att man inte ska bry sig om vad andra tycker men det är svårt ibland;)

Säkerheten är trotts allt det viktigaste^^. Nu för tiden verkar folk bara köpa hjälmar för att dom är snygga:O. Fast det förstår jag, såklart man vill vara fin på sin supersnygga pålle!

Fast alla hjälmar som säljs ska vara godkända att använda-därmed tillräckligt säkra för att använda till tex. ridning

Tror att tulpansultan menar att det viktiga med hjälmar är inte att dom är snygga utan att dom är säkra ;)

Huvudsaken är att man har hjälm på huvudet sen är det en smaksak med ventilations hjälmarna..
Personligen tycker jag det är snyggast utan ventilation på dressyrbanorna..men som sagt smaken är olika och säkerheten går absolut främst!:laugh:

Tror att tulpansultan menar att det viktiga med hjälmar är inte att dom är snygga utan att dom är säkra ;)

Ja fast det säljs ju bara säkra hjälmar (eller får bara säljas säkra) och då kan man ju köpa den man tycker är snyggast.;) Men men det var inte det som jag undrade över....:p för att återgå till trådens ämne.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 485
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?