H
Heimir
Hej alla dressyrmänniskor. Jag behöver hjälp. Jag har nämligen hört talas om att det skall hållas dressyr clearrounder i närheten av mig i sommar, vilket jag tycker låter som en rolig idé för mig och min islandshäst (som jag inte får tävla på dressyrtävling i vanliga fall). Jag skulle behöva lite hjälp angående reglerna, som jag ännu inte fått klart för mig. Tydligen får man välja valfritt dressyrprogram, lämpligtvis en lätt C:1 för mig Sedan får man domarkommentarer och poäng, men ingen riktig "prisutdelning" typ. Man får bara öva lite på programmet.
Så - vad gäller angående bett och sånt på sådana här tillställningar? Måste man ha sporrar? Ska man ha egen musik? Jag med islandshäst har ju inte direkt nån lust att klippa av manen - måste man knoppa den då? (haha, säger man ens så??) Har någon av er vart med på sånt innan så ni vet vad som gäller?
Please help me
Så - vad gäller angående bett och sånt på sådana här tillställningar? Måste man ha sporrar? Ska man ha egen musik? Jag med islandshäst har ju inte direkt nån lust att klippa av manen - måste man knoppa den då? (haha, säger man ens så??) Har någon av er vart med på sånt innan så ni vet vad som gäller?
Please help me