Dresserade katter?

S

Sonita

Jag vet inte, men är det vanligt att katter väldigt lätt lär sig olika konster?

Min katt kan sitt, "sitta fint", komma när jag ropar hennes namn, nej osv...

"Nej" förstår hon inte bara för att jag har det tonfallet. Jag brukar knäppa med fingrarna och då förstår hon.
Sitt och sitt fint är inte röstkommandon utan tecken med händerna. Hon kan skilja på dem också. Är det vanlig med katter det här? Jag är inte direkt nån seriös tränare, utan hon är väldigt lättlärd...

Sv: Dresserade katter?

Alla mina kan sitt. Vildkattan kan lägga sig på rygg på kommando. Rexarna prata (dom låter olika beroende på vilken fråga jag ställer dom;)). Sunny kan kommandot "hopp", båda rexarna kan "puss". Dom kan säkert fler grejer också men det är dom jag kommer på nu;)

Självklart kommer alla tre på inkallning.

Sv: Dresserade katter?

Min katt kommer när jag ropar hennes namn, gnider jag pekfinger och tumme mot varandra pussar hon handen.
Sen kan hon 'sitt' och säger jag 'pang' så spelar hon död, fast inte speciellt övertygande.. :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka